Inlägg från: Catox9 |Visa alla inlägg
  • Catox9

Bugaboo Donkey

memo skrev 2011-09-27 20:37:47 följande:
    Catox9: Jag köpte på blocket en ny svart cocoon från en affär i Malmö som stängt och har utförsäljning, de har en gul cocoon för 600 kr. Betalade 80 kr för frakt med schenker. Tänkte om du vill tjäna ngn slant....

Vaaa är det sant!!!! Vilken affär då??
    Måste googla genast!
    Tack :D   
  • Catox9
    memo skrev 2011-09-29 15:05:58 följande:
    Catox9: hittade du cocoonen? Jag har fått min idag!

Jag hittade!!! Tack så mycket!!!
    Den ska vara på väg om jag tolkar allt rätt så kanske kanske den kommer imorgon annars måndag :D
    Verkligen jättetoppen!
    Nu blir det definitivt en gul åkpåse oxå :)  
  • Catox9

Spigg!!! Dreglar som sjutton över din fina sufflett :)
    Älskar blommigt mot svart botten :) 
    Vågar man fråga var du hittade tyget?!

Fujji, verkligen fina saker på bloggen! Kanske återkommer med en beställning :D
    Är sjukt usel på att sy sånt där själv :)    

• Catox9

Mkalo: har en donkey i min V50, dock bara i monoläget än så länge men jag kommer få plats med både ligg och sittdel sen när tiden kommer. Fast vi kommer byta till en annan bil ändå inom kort då det inte får plats med både maxi cosi mobi och ett babyskydd i baksätet..

• Catox9
    emkalo skrev 2011-10-24 08:57:03 följande:
    Spigg, bra recension o galet fina sufletter Ni som beställt o fått hem vagnen, kan ngn av er berätta hur mycket man måste göra o hur svårt det är att sätta ihop vagnen? Jag ska beställa en duo från USA som antingen min mamma kan ta hem (krävs att vagnen är ytterst lätt att sätta ihop) eller en kompis som åker. Men vad är det som Ska göras? Sätta på hjulen? Montera tygerna på sitsarna? Sätta på sitsarna? Montera tygerna på sufletterna? Ngt mer? O ni som köpt i USA o fraktat hem, tog ni hem vagnen omonterad i kartong? Det vore ju det bästa för vagnen. O ni som satte ihop o checkade in den på specialbagage (?) vad paketerade ni den i? Vill egentligen inte köpa bugaboos travelbag. Varken min mamma eller kompis kommer ha barn med sig. Min kompis åker dock buisnessclass o har väldigt mycket tillåten bagagevikt Tacksam för svar.

Min pappa tog hem en donkey till mig från USA. Han monterade den typ mitt i natten på hotellet, det var enligt honom inga större problem.
    Men ja hela vagnen ska monteras.
    Han fixade med påse/väska på flyget för deras (Bugaboo's) väska var såå dyr!
    Det kommer säkert gå jättebra :) Lycka till!   
  • Catox9
    emkalo skrev 2011-10-20 21:29:44 följande:
    Är det ngn av er som har eller känner till hur donkeyn får plats i en Volvo V50, ihopfälld? Det gäller främstmed en liggdel o en sittdel. Dessa tas givetvis bort innan ihopfällnibgen för att få plats med vagnen ordentligt!

Svarade tidigare men till fel namn..
    Jag har min Donkey i V50, inga problem. Dock använder jag den som mono just nu eftersom nya bebisen inte levereras förrän i början på nästa år, då kommer jag byta bil till något större men det är mest för att vi inte får plats med en Maxi Cosi Mobi och ett babyskydd i baksätet.. Eller ja det får plats men knappt något annat och ingen vuxen över typ 175 :P

I bakluckan finns plats för liggdelen men kanske inte så mycket matkassar och annan packning..
    Jag plockar alltid bort sittdelen och varukorgen innan jag fäller ihop och plockar in vagnen, vet inte ens om det funkar att ha kvar grejerna och sen fälla vagnen, inget jag har provat iallafall :)

Lycka till med vagn och bil :)         
  • Catox9

Jippie!!! Pappa åker återigen till Staterna, denna gång ska han få köpa en gul åkpåse till min åsna :) plus en mugghållare för jag inbillar mig att jag behöver en sådan :D
    Finns det någon som har ett artikelnummer till den gula åkpåsen som passar donkey'n?!?!?!
    (Och dynan om det finns..) 

Jag kan inte hitta det någonstans :(
    Snälla hjälp!

//Cato

• Catox9
    axdal skrev 2011-11-11 07:22:39 följande:
    åhh idag ska jag äntligen hämta vagnen jag längtar kan jag säga..

Det förstår jag verkligen! När min pappa ringde och sa att vagnen (och han) var på väg från Arlanda så var jag redan ute i bilen i tankarna :)

Vad har du beställt för färger?
    Vi körde svart/svart, tänkte matcha med lite fina färger till istället för färgglada suffletter.. fast jag blir onekligen lite sugen när jag ser alla fina suffletter som folk här inne har sytt själva :D  
  • Catox9

Hej igen alla Bugaboo-fantaster :D
    Nu var det evigheter sen jag skrev eller ens läste i tråden!
    Lillebror har anlänt och blivit nästan fyra månader, han ligger toppenbra i liggdelen och storasyster sitter supernice i sittdelen :)
    Men jag har en liten fundering såhär nu när sommaren är här (för det verkar den onekligen vara nu :D)
    MYGGNÄT till Åsnan, hur var det med det?!
    Ingick det, jag kan för mitt liv inte komma ihåg om jag fick det med och jag hittar dem inte någonstans så jag tvivlar på det...?!?!     

Vart köper man billigast och bäst?! Någon som vet?
    Vill ha original, finns det ens en gång?

Tack tack för snabba svar ;)     

• Catox9
    spigg skrev 2012-05-21 22:47:02 följande:
    Nej myggnät ingår ej, det finns inget särskilt till Donkey men det till Cameleon funkar på Donkey, universalmyggnät funkar också jättebra! Ta ett med inbyggt UV-skydd om du kan!

Så det till Cameleon funkar alltså :)
    Härligt! Då kan jag lugnt shoppa vidare ;)
    Är det förresten UV-skydd i det till Cameleon'en?!  
  • Catox9
    down under skrev 2012-05-22 19:59:45 följande:
    Idag kom min kära Åsna! Så fort barnen somnat ska jag packa upp den!
    Det enda problemet hittils.. Bara 2 av 3 paket har anlänt.. det tredje är på vift nånstans?!?!?
    Snacka om att jag blev besviken när jag kom hem och insåg detta! Själva mono vagnen är här plus duo extensionsetet men alla tillbehör som sufletter och sittdynor o bilstolsadaptern är inte här!
    Så det blir ingen premiär tur för mig imorgon..=(.
    Hoppas att det kommer imorgon annars blir jag galen!       

Men NEJ! Vilket företag körde ut paketen då? Eller fick du hämta på Posten??
    Har du reklamerat det?

Åååh hoppas det tredje dyker upp fort, kommer ihåg när jag väntade på min vagn :) Ville bara att pappa skulle komma hem med den, var nästan på väg till Arlanda för att hämta honom när han landat, haha!   
  • Catox9

Vet någon om det går att ha sufflett på samtidigt som myggnätet (det som passar till Cameleon'en)
    Det ser lite skumt ut... 

• Catox9

Kan inte någon flippa in en bild på hur myggnätet som hör till Cameleon sitter på Donkey?!
    Eller ni som har andra myggnät kasta in en bild, gärna med tillhörande info på det ni har!

Sen undrar jag över solsuffletten, är den bra?! Hur funkar den?
    Den ser väldigt genomskinlig ut....

Går den att använda i kombination med myggnätet som passar till Cameleon?!

Jättetack på förhand!          

• Catox9
    Bumbibjörn skrev 2012-05-29 21:48:19 följande:

Det enda jag har kvar att köpa är skötväska till tvillingvagnen, hur har ni gjort som köpt donkeyn. Vilken är mest praktisk och som man kan hänga på vagnen?

Jag har en Skiphop duo double deluxe eller vad den nu heter..
    Men jag hänger den sällan på vagnen faktiskt den ligger mestadels undertill :) Fast det kan ha att göra med att jag inte alltid har båda barnen med mig, det skiljer 18mån på dem och stora är på dagis och så..
    Men Skiphopen har ju såna där klämmor så man slipper ta av axelremmen om du förstår vad jag menar :)

• Catox9
    Quirall skrev 2012-06-04 21:39:20 följande:
    Använder ni som har adaptern babyskyddet mycket på vagnen? Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med det, men det kanske är smidigt/praktiskt? Är osäker på om jag skall köpa med det eftersom jag nog inte riktigt förstår användningsområdet..

Jag har ingen adapter till Donkey'n men däremot hade jag det till min första vagn "slagskeppet" Emmaljunga Modial.. Det är jättebra tycker jag!
    Jag har en skitkass rygg, det var toppen att kunna plocka med lillkotten (som jag hade då) direkt på vagnen och gå och handla ex.. Istället för att böka med liggdelar och trassla/flytta henne...
    När jag hälsade på på jobbet kunde jag köra ända fram till porten med vagnen och sen bara bära in babyskyddet genom dörren.
    Det är smidigt men man ska nog tänka igenom ifall man själv kommer ha så mkt nytta av det.
    Vet inte vad en sån kostar till Donkey'n heller men jag betalade 400pengar för min och det var värt det från första användandet kan jag säga!    
  • Catox9
    jean1 skrev 2012-06-11 20:57:51 följande:
    Måste bara skriva och berätta hur det gått med ett par reklamationer jag gjort på vår Donkey. 

Redan vid leverans reklamerade jag att jag hittade små gropar i mjukdelen på handtaget samt att jag upplevde att liggdelen lutade bakåt i plant läge. Fick då utan tjafs tillsänt en ny ram och ett nytt handtag (ja, två faktiskt, ytterligare ett kom ett par dagar senare, det måst ha blivit strul men jag tackade och tog emot!). Lutningen blev inte bättre av ny ram, vilket jag kunde räkna ut själv, men nu har vi ju iaf tre ramar, om det behövs . Groparna i handtaget var nog pga tryck i förpackningen för de gick till sig av sig själv tillslut.    

Några veckor senare började även vårt chassi knarra och förra veckan skrev jag igen och påtalade det. (Till PW som vi beställt vagnen ifrån). Passade på att nämna att lutningen på liggdelen inte blivit bättre med den nya ramen. Denna gång fick jag svar redan dagen efter och nu ska vi få ett nytt chassi samt nån slags kil (wedge?) som man ska lägga i liggdelen under madrassen. De hade utvecklat denna "wedge" eftersom detta var ett problem som de ej kunnat lösa.

Jag är så himla imponerad över Pramworlds och Bugaboos snabba service och hur lätt det är att reklmaera. Det måste vara unikt? Inget strul eller tjafs.

Mitt tips till er som stör er på lutande liggdel eller knarrande chassi, fundera ej, reklamera!        
    Åh! Min liggdel lutar oxå bakåt har jag upptäckt, det funkade rätt så bra när kotten låg i åkpåsen med den lilla kudden (kommer inte ihåg vad den heter nu..) men nu när det är för varmt för den så har jag bara en liten kudde och det blir inte bra, lillen märker att det lutar och han blir gnällig!

Frågan är ju bara hur jag ska reklamera min vagn, den köpte ju farsan åt mig i USA :'(
    Fan, så typiskt! Kan det bli bättre när man riggar om till sittdelen tror du??

Ojojoj, vet inte om jag vågar berätta för min gubbe, han höll på att gå i bitar när jag berättade vad vagnen skulle kosta :P

• Catox9

Sticker in med en fråga till alla Stockholmsmänniskor;
    Åker man gratis med barnvagn i Stockholm, på T-bana och buss?
    Tänker mig ett besök och orkar inte åka bil in...

• Catox9

Hej hallå alla glada! Tittar in i tråden igen för att ställa en fråga eller två :)

Ståbrädan!
    Den som säljs i butik nu ligger runt 900 pengar.. Med adapter blir det en dryg tusing..
    Kan man använda den äldre ståbrädan, någon som vet?
    Funtar på att köpa en beg men lite knixigt eftersom jag inte vet om dottern kommer vilja stå på ståbrädan.. Hur har ni gjort som använder den, vill era barn åka på den eller föredrar de vagnen..

Vart i Sthlm kan man köpa en ståbräda i butik och samtidigt prova?! Går det öht??

• Catox9
    spigg skrev 2012-08-01 21:03:34 följande:
    Den gamla modellen av Bugaboos ståbräda kan du inte använda på Donkeyn. Men den nya modellen finns ute på Blocket ganska ofta för 5-600. Köper du en begagnad för det priset och det visar sig att ditt barn inte vill stå på den kan du säkert sälja den vidare för samma summa.
    Tack! Bra då ska jag leta upp en :D
    Känner mig aningens gnällig nu men handlar inte tråden ganska mkt om flamskyddsmedel å annat nu..?
    Den har liksom tappat "Donkey-känslan" tycker jag... :/  Jättesynd :(
Svar på tråden Bugaboo Donkey