Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2012-01-08 18:22:17 följande:
    Det med alarmet verkar ju himla smart, och bra och lång vajer som du lätt kan vira runt chassit och runt sittdelsramen!
    Jo, tyckte det jag med. Även om 4,5m kanske är liiite overkill, men man kanske inte behöver "dra ut" hela linan. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    smoolan skrev 2012-01-08 19:15:19 följande:
    Linaloo- jag skulle aldrig lämna ifrån mig någon vagn olåst, donkey eller annan. Låser alltid fast den om jag måste lämna den på öf, BVC, barnvagnsparkering på fik eller annat. Har ett cykellås. Hemma förvarar jag vagnen i hallen.
    Kanske är vanligare med lås än jag trodde då. Tänkte om jag var helt ute och cyklade när jag tänkt köpa lås. Inte så vanligt här, men då bor jag i en liten norrländsk stad oxå. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Lindsey skrev 2012-01-08 20:25:06 följande:
    Har också funderat över det där med lås. Vår emmaljunga har alltid stått olåst utanför öppna förskolan och dagis och i vår tidigare trappuppgång, vi bor i en väldigt liten by. Men donkeyn vill jag inte ställa olåst ute någonstans, hade tänkt leta upp ett sånt där lås som tjuter om man klipper upp det och det där från jula verkar ju perfekt så tack för länken :)
    Jose skrev 2012-01-08 20:04:56 följande:
    Vi bor med i en liten stad och jag har aldrig sett/känner någon med lås till vagnen. Jag har ställt min vagn utomhus utan uppsikt (INTE med min dotter i) utan att vara särskilt orolig.
     Däremot, om vi väljer att köpa en Donkey kommer jag definitivt köpa lås till den. För det finns folk till allt, överallt! Tyvärr... Och det är en extremt dyr vagn.
    Det låset med larmet var ju kanon! Ett sånt kommer vi investera i.
    Så lite så. Har heller aldrig sett någon med lås tidigare, men dumt att utmana ödet.
    Om ni köper det får ni gärna meddela om det går att använda utan att använda alla 4,5m. Kändes lite bökigt med såå lång vajer, hade kanske räckt med typ 2m? Tror nämligen inte vi har Jula i stan, så kommer inte kunna köpa den riktigt ännu. Ska kolla om det finns nåt liknande på claes ohlsson, för det vet jag finns här.

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Jose skrev 2012-01-08 20:44:55 följande:
    Och vi ska inte ha förens till sommaren, så vill du får du gärna påminna mig. Både att köpa låset och att ge det ett omdöme;)

Är det någon som har något tips om var man kan köpa vagnen utomlands, och kanske få ner priset lite?
    Jag beställde en duo från pramworld nu förra veckan för  £1049,1 dvs ca 11500kr inkl. frakt. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Japp, beställde ju en donkey duo och inte enbart delar, så antar att den är komplett med varukorgar och allt. Tog svart suflett till extra sittdelen, rosa topset till ligg+sitt. Borde få den i slutet på veckan. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Jose, jag förutsätter att det är det. VI får se till veckan :P

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Jose skrev 2012-01-08 21:42:32 följande:
    Jaha jag trodde man fick den infon när man beställde! Haha. Ja men hör gärna av dig när du vet:)
    Haha det får man säkert om man frågar, tänkte inte så långt :P
    Skrev bara att jag ville beställa en donkey duo med rosa topset och svart suflett. Sen ringde de upp dagen efter och kollade att de förstått rätt och tog kortuppgifterna. Fick sen ett mail med trackingnummer för att spåra försändelserna. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Merde: jag har fått trackingnummer och den skickades samma dag. Har dock varit röda dagar, men den hann då sorteras o så innan helgen varje fall. De sa på telefon att jag skulle få den i slutet på den här veckan och det ser ut att stämma om man kollar på TNT.

Lillaknytet: för donkey duo är frakten 60pund. 1049,1 totalt.

• linaloo

Merde, beställde en duo med svart bas och rosa topset till liggdel och svart suflett till sittdelen. Maila o hör med dem igen, säkert bara nå missförstånd.

• linaloo

VeronicaNyberg: så stod det för mig igår, idag gick inte att söka, för nu är paketet i Sverige. Ring posten, säg kollinumret du fått från pramworld, så ger dem dig det nya svenska kollinumret.

Min vagn har idag hunnit ända till Ånge(var i Malmö igår em).

Svar på tråden Bugaboo Donkey