Bugaboo Donkey
kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:
Min äldre son fyller tre nu nästa helg, han är 99,5 cm lång och det går utmärkt att åka i Donkeyn. Sufletten går att använda men det är lite på håret, kommer nog inte att gå så länge till.
kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:
Någon som reklamerat vagnen genom Pramworld, hur lång tid tog det innan ni hade det nya chassit?
Fick meddelande om att ett chassi (inkl. hjul) skulle skickas ut till dem nu vilket skulle ta typ 2 veckor. Fattar inte varför inte Bugaboo bara kan skicka det till mig direkt :S.
Nå, fick igenom reklamationen pga hjulen och det trasiga skummet på handtaget. Kan vara bra för andra att veta om ni skulle stöta på liknande problem. Trist att måsta reklamera bara, vi har verkligen varit jättenöjda med vagnen annars.
Kan tillägga att vår äldre son är en meter lång och väger 17 kilo och har inga problem att sitta bekvämt i vagnen. Vi kan använda suffletten också även om det är på håret. Det man skulle kunna gnälla på är väl att selen är på tok för kort (knappt den räcker till min tiomånaders när han har vinteroverall och sitter i åkpåsen) men å andra sidan behöver man nog knappast sele på en treåring heller så.
Åh nej. Någon som vet vartifrån man kan köpa ett nytt sufflettfäste? Såg nu att ett var trasigt.
Någon som vet om det finns någon Bugaboo-tråd här på FL? Har sökt men får bara upp skräptrådar.
Är lite intresserad av att byta ut Donkeyn mot en Cameleon 3 men behöver läsa på lite först...
Alltså, någon som reklamerat sitt chassi hos pramworld och fått det nya chassit?
Tog kontakt med dem i slutet på november och fick då veta att jag skulle få ett nytt chassi samt hjul levererat till mig men ingenting verkar hända. Har inte hört något och när jag kontaktade dem ville de först att jag skulle konfirmera min adress och sedan började de skylla på Bugaboo. Vet inte riktigt vad jag skall tro, får påminnelser till min e-mail om att jag måste skicka tillbaks det gamla chassit samt hjul men jag har ju inte ens fått det nya.
Går det att lita på dem eller bör jag kontakta Bugaboo själv? Som jag har förstått det har ju ett nytt chassi skickats till PW för flera veckor sedan men vart det tagit vägen sedan verkar ju ingen veta.
Orkar verkligen inte krångla och just nu känner jag mig rätt så jäkla sur.
Är det någon annan än mig som haft problem med reklamation hos Pramworld?
Jag reklamerade mitt chassi + hjulen i slutet på november förra året. Fick veta ganska direkt att jag skulle få nytt chassi och hjul skickade till mig men sedan hände liksom inget mer.
Har varit i kontakt med PW i omgångar och tydligen är det så att det första chassit hamnat på villovägar (hur det nu är möjligt). Nåväl, de skulle skicka ett nytt och för typ 3 veckor sedan fick jag så äntligen ett mail med trackingnummer. För någon dag sedan kontaktade dom mig från PW och undrade om jag var nöjd med det nya chassit och det var ju en trevlig gest av dem men grejen är den att jag inte fått det chassit heller. Enligt trackingnumret har paketet bara föraviserats till TNT och är alltså inte inlämnat. Så igår fick jag ett till mail med samma trackingnummer och nu verkar paketet vara inlämnat. Jag vet inte, har väntat snart i fyra månader och någonstans tycker jag inte att det är ok. Har skrivit att jag vill ha någon form av kompensation för även om dom hela tiden har varit trevliga så är en väntetid på fyra månader under all kritik.
Någon annan med liknande upplevelser? Någon som fått någon form av kompensation från PW?
Funderar starkt på att kontakta Bugaboo också. Man kan ju tycka att dom borde vara intresserade av att deras återförsäljare sköter sitt uppdrag...