Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

Bugaboo Donkey

Jag kan inte säga att jag upplever donkeyn som mer rymlig. Det finns andra vagnar som har betydligt bättre plats under vagnen tycker jag. Däremot är sidokorgen otroligt praktisk och jag skulle inte vilja vara utan den. Bra för barnet också att ha sina grejer lättillgängligt i tycker jag. Jag kör vagnen som singel till 80% skulle jag säga och kan absolut rekommendera den som mono.

• smoolan

Fick åter igen svar från wh watts att de bara byter ut chassit om det är trasigt. I annat fall säger de bara att jag måste smörja delarna. Känns ju sådär. Hade ngn här fått igenom en reklamation hos wh watts? Kanske läge att vända sig direkt till bugaboo. Problemet verkar ju vara rätt känt?

• smoolan

Prova att byta plats på suffletterna! Det gjorde jag och nu är de helt ok. Höll också på att störa ihjäl mig på att det veks utåt.

• smoolan

Jag har köpt de svindyra dynorna... Jag stör mig på att de inte täcker hela sitsen ner till fotstödet. Ser ju jätteknäppt ut. Och det är ju där nere man vill ha extra skydd för skitiga skor.

• smoolan

Vi har den från gekås och den funkar helt perfekt! Lagom lång. Som om att den är gjord för donkeyns liggdel

• smoolan

Ja gör det! Jag har tom fått frågor om det är en speciell åkpåse för donkeyn, så bra passar den. Den är ju lite kortare så den funkar inte nåt vidare till större barn tycker jag men i liggdelen är den kanon. Och vad jag kan minnas så kostade den inte många kronor (köpte den till första barnet så det var ett tag sen).

• smoolan

Nu har jag mailat m wh watts igen ang chassit. De säger att de pratat m bugaboo och att det är ett extremt ovanligt fel. Bugaboo har bara fått in tre reklamationer på detta felet. Låter konstigt. Bara i den här tråden är det väl fler som reklamerat? Hur som helst så tycker de att jag själv ska kontakta bugaboo. Det är enklast för mig säger de. Sedan kan de hjälpa till att få chassit hämtat och skickat till bugaboo för "inspection". Dvs jag skulle vara utan vagn på obestämd tid. Det är en omöjlighet för mig, vilket de säkert fattar och hoppas väl att jag ska ge upp. Så mycket hjälp från wh watts alltså.

Ni som reklamerat och fått ersättningschassi, hur har ni gjort? Filmat och mailat bugaboo och beskrivit problemet eller skickat in era chassin? Har ni fått en ersättningsvagn under tiden?

• smoolan

Ni som har köpt uv-suffletter till donkeyn, var har ni hittat dem? Jag har kollat kidzshop, jollyroom och bonti men kan inte se att de säljer dem. Håller med den som ovan skrev att suffletterna är fattiga. Solen går ju rätt igenom. Men det är väl uttänkt av bugaboo så att man ska behöva köpa på sig mer grejer...

Svar på tråden Bugaboo Donkey