Bugaboo Donkey
Ja datumet gäller väl produktion och inte när vagnen är köpt?
Ja datumet gäller väl produktion och inte när vagnen är köpt?
Har nu fått nya sittramar men tycker att de lutar precis lika mycket som de gamla. Nån som upplevt samma problem? Kan det ha med att göra att jag fortfarande har det gamla chassit? Det nya ska skickas i december.
Puffar lite för min fråga. Är det ingen som reklamerat sittramarna men tycker att de nya lutar lika mycket? Är det jag som fått måndagsex?
Nej det är ingen tull från uk, de är ju med i eu. Köpte min vagn från WH watts och jag betalade ingen tull.
Mamma Tes - får väl ta fram vattenpasset
Vad har ni för åkpåsar? Vad får plats? Har bugaboos egna men den känns rätt klen i det svenska klimatet ( min 10-månadersbebis sover ute flera timmar/dag) plus att den ju inte står emot något vatten. Tar gärna emot tips på påsar som klarar lite vinter och blåst.
Jag filmade mitt knarr och skickade via mail big file. Antar att de kunde ta emot det eftersom reklamationen gick igenom.
Ang sittdynor så tycker jag att man kan skippa dem. Ett tillklippt fårskinn från Ikea funkar bättre enligt mig. Sittdynorna är så himla korta. Jag har en åkpåse från bugaboo men tycker inte att den pallar särskilt mycket kyla och inget regn. Använde den förra vintern när min stora behövde lite extra över overallen. Till min snart ettåring använder jag i år en från 7 am som passar hyfsat.
Nu har mitt nya chassi kommit. Ni som reklamerat direkt via bugaboo, har ni behövt returnera något? Funderar på att byta lite senare i så fall.
Fundering - kan knarret ha med vädret att göra? Det har ju varit väldigt regnigt och fuktigt och jag som haft min vagn i ett år nu upplever inte att den knarrade lika mycket förra hösten/vintern.
Ställer min fråga igen - har ni som reklamerat direkt till bugaboo behövt returnera era gamla chassin? Jag har fått både nya sittramar och chassi men de har inte sagt ngt om retur.
Vad handlar det om för nivåer och exponeringsgrad? Vad säger svenska myndigheter? Min son välte ut en flaska flytande tvättmedel och sö
Slickade i sig en del och på flaskan stod det att det var enormt frätande och att man skulle ringa 112. När jag ringde giftupplysningscentralen sa de dock att det var helt ofarligt eftersom nivåerna var så låga. Man är dock tvungen att skriva att det är farligt eftersom varje ämne i sig kan vara det i tillräckligt stora mängder.
Tänker att det kanske är samma sak med flamskyddsmedlen?
Konstigt att det är tillåtet i uk. De borde ju måna om sina barn precis som vi.
För alla som undrar - jag ringde kemikalieinspektionen och enligt dem är det inte farligt att ha sitt barn i en vagn impregnerad med flamskyddsmedel. Det finns massor av tillåtna sorter och de som är förbjudna är det i hela EU där ju UK ingår. Så under förutsättning att de följer lagen så är det ofarligt. Däremot kan det ju vara onödigt att impregnera, för hur ofta tar en vagn med ett barn i eld. Det kan kanske hända om man röker när man är ute med vagnen. Vilket man väl bör undvika ändå av andra skäl. Man kan ju också fråga innan man köper vagnen vilket medel det är behandlat med och kolla m kemikalieinspektionen innan så att det är ok.
Ja precis. Bättre att välja att köpa den nån annanstans om man är orolig. Jag har haft min vagn i över ett år och har inte oroat mig. Ville bara höra direkt från de som kan såna här saker vad de säger istället för att googla och gissa. Ren nyfikenhet. Men om jag tyckte att det kändes läskigt så hade jag absolut valt ett annat land än uk.
Slaria - det beror väl lite på hur stor er son är. Vi har haft vår donkey drygt ett år och vår stora kille som nu är 2 år och 8 månader börjar bli alldeles för stor, speciellt nu med vinteroverall. Han är 96 cm lång och väger 14 kg. Huvudet putar ut under suffletten och han sitter inte jättebekvämt tyvärr. Så efter sommaren lär vi få hitta en annan vagn. Jag kommer nog inte behålla donkeyn för bara ett barn. Då finns det smidigare och smalare vagnar. Men den har varit grym så här långt!
Visst kan man ta bort suffletten. Men om det regnar eller snöar så är det ju rätt praktiskt med en sufflett tycker jag. Tur att vi alla tycker olika
Efter att ha använt min donkey i två vintrar med väldigt kallt väder så märker jag hur känsligt chassit är när det går under -10. Det knarrar och gnisslar och hela vagnen känns öht väldigt bräcklig, speciellt i duo. Den här vagnen är inte gjord för svenskt vinterklimat helt enkelt. Bara att invänta våren.
Haha! Men så märkligt. Jag har ett nytt chassi men har ännu inte bytt det eftersom jag inte känner mig helt säker på att det pallar alla snövaklar jag dundrar igenom varje dag och inte vill stå utan vagn.
Reklamera direkt till bugaboo så slipper ni sega mellanhänder. Plus att ni slipper returnera chassit.