• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • The75

Ja Limerick alla modeller men jag undrar om det inte måste göras när vagnen är "nyinköpt" och inte flera år men jag vet inte säkert.
    När vi fick ett nytt chassi till vår Donkey registrerade vi det oxå.

• katja1

Skulle gärna köpa bugaboos egen åkpåse men har inte råd med två och finns inga begagnade där vi bor, bor inte i Sverige och de jag hittat som kan skickas blir frakten svindyr på.

• Mamma0211

Hej! Funderar lite på hur man bäddar bäst i liggdelen? Bebis kommer i februari! Har en liten åkpåse som vi hade till babyskyddet som passar bra men det är ju bara det är locket är så kort? Blir ju liksom ett hål emellan suffletten och locket. Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar :)

• Freddy73

Hej har ni några tips på hur man kan förlänga selen i sittdelen? Just nu har jag bara spänt fast mina 16 mån över höfterna men även det är tight med vinteroverallerna på. Funderar allvarligt på att parkera Donkeyn över vintern då jag tycker sittdelarna är för trånga.

• Luella
    Mamma0211 skrev 2013-12-15 16:22:00 följande:
    Hej! Funderar lite på hur man bäddar bäst i liggdelen? Bebis kommer i februari! Har en liten åkpåse som vi hade till babyskyddet som passar bra men det är ju bara det är locket är så kort? Blir ju liksom ett hål emellan suffletten och locket. Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar :)
    Jag la en liten filt över bågen. Om det regnar, snöar och blåser hade jag regnskyddet på.
  • Luella
    Freddy73 skrev 2013-12-16 12:58:11 följande:
    Hej har ni några tips på hur man kan förlänga selen i sittdelen? Just nu har jag bara spänt fast mina 16 mån över höfterna men även det är tight med vinteroverallerna på. Funderar allvarligt på att parkera Donkeyn över vintern då jag tycker sittdelarna är för trånga.
    Jag drog ut den utanför säkerhetsmarkeringarna.
  • Luella
    katja1 skrev 2013-12-15 12:17:45 följande:
    Skulle gärna köpa bugaboos egen åkpåse men har inte råd med två och finns inga begagnade där vi bor, bor inte i Sverige och de jag hittat som kan skickas blir frakten svindyr på.
    Det finns jättemånga bra som inte är Bugaboo .
  • katja1

Luella vet du någon som passar bra i donkeyn? Såg en som verkade bra men den var 48 cm bred! Blir ju jätteknöligt. Och kan som sagt inte prova.

• Blivandetvillingmamma

Väntar spänt på våran donkey twin som kommer när som helst!! Valde Andy Warhol car collection! Passar oss perfekt som älskar amerikanska bilar:) väntar våra tvillingpojkar i feb!

• Luella
    katja1 skrev 2013-12-17 09:38:48 följande:
    Luella vet du någon som passar bra i donkeyn? Såg en som verkade bra men den var 48 cm bred! Blir ju jätteknöligt. Och kan som sagt inte prova.
    Jag tror de flesta passar. Det bör vara hål för 5-punktssele bara. Jag har haft Elodie och Buggysnuggle. Den senare är mer som en riktigt tjock filt fast åkpåse. Den tycker jag är superbra faktiskt och man kan ha den vår, vinter och höst. På vintern stoppar jag ned en filt i för lite extra värme.

Googla var det finns, det finns tex på Jollyroom men finns säkert på fler ställen.
    www.jollyroom.se/varumarken/buggysnuggle.html
Svar på tråden Bugaboo Donkey