• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • jwrga
    emsapemsa skrev 2014-02-11 00:33:45 följande:

Nu finns det bara en version, med två olika färger på chassit. Silver eller All black. Men i April kommer en version med uppdaterad sufflett! Så vänta tills dess :) den suffletten ska vara mycket bättre, mer lik Buffalos sufflett. För övrigt var det inga uppdateringar på själva vagnen fattade jag det som!
    Åh tack :)
  • The75

Såg dom nya suffletterna som kommer i april hoppas det kommer gå att köpa nya extra sufflett pinnar och fästen så man kan använda dom även fast man har en "gammal" Donkey är det någon som läst något om det?
    Tyckte dom nya suffletterna verkade jätte smidiga och skyddar mycket bättre än dom som finns nu :0)

• Lanita84

Hej, Någon som vet hur tunga barn man kan ha på donkeyn? Jag vet att maxvikten är 17 kg per sittdel men tänkte att de måste ju ha testats med en högre tyngd. Min minsting väger nämligen 17 kr nu och donkeyn hade varit perfekt för oss om han inte vägt så mycket bara...

• themorethemerrier
    The75 skrev 2014-02-11 10:38:40 följande:
    Såg dom nya suffletterna som kommer i april hoppas det kommer gå att köpa nya extra sufflett pinnar och fästen så man kan använda dom även fast man har en "gammal" Donkey är det någon som läst något om det?
    Tyckte dom nya suffletterna verkade jätte smidiga och skyddar mycket bättre än dom som finns nu :0)
    Du kommer kunna använda samma bågar och fästen som tidigare!
    Lanita84 skrev 2014-02-11 16:32:41 följande:
    Hej, Någon som vet hur tunga barn man kan ha på donkeyn? Jag vet att maxvikten är 17 kg per sittdel men tänkte att de måste ju ha testats med en högre tyngd. Min minsting väger nämligen 17 kr nu och donkeyn hade varit perfekt för oss om han inte vägt så mycket bara...
    Generellt sett så tål ju vagnar alltid lite mer än vad som anges, vet flera som haft barn på 18 kg i Donkeyn och det har funkat. Men vagnen är ju varken testad med eller godkänd för mer vikt än så, tyvärr.
  • emsapemsa
    The75 skrev 2014-02-11 10:38:40 följande:
    Såg dom nya suffletterna som kommer i april hoppas det kommer gå att köpa nya extra sufflett pinnar och fästen så man kan använda dom även fast man har en "gammal" Donkey är det någon som läst något om det? Tyckte dom nya suffletterna verkade jätte smidiga och skyddar mycket bättre än dom som finns nu :0)

Det ska funka på samma bågar :) tänkte själv köpa till ett par nya!
  • The75

Hej
    Jo jag tänkte oxå att det skulle funka med dom gammal men om man ser på Buffalo suffletten har den väl 3 st bågar och på donkeyn finns ju bara 2 och om man behöver 3 bågar behöver man ju nytt fäste

• themorethemerrier
    The75 skrev 2014-02-11 22:40:47 följande:
    Hej
    Jo jag tänkte oxå att det skulle funka med dom gammal men om man ser på Buffalo suffletten har den väl 3 st bågar och på donkeyn finns ju bara 2 och om man behöver 3 bågar behöver man ju nytt fäste
    Nej, de har båda tre bågar. Det är Cameleons sufflett som bara har två bågar!
  • Stinsen

Är det nån mer än jag som retar sig på att sittdelen "glappar" lite :P Alltså den är ju inte stum precis

• Elmiina

Hej! Vi vill köpa en donkey duo då vi väntar ett syskon till våran 6månaders. Jag vet inte så mycket om vagnen förutom att den är snygg haha. Men var har ni köpt era någonstans? Var kan man hitta dom billigast nya tro?

Jag är lite sugen på all black. Nån som vet om det kanske kommer ut nya färger till senast oktober typ? Såg den nya rosa och blå! Så himla fina!

Vi har endast ett babyproffsen här. Kommer de sälja paketen så att man får välja chassi färg och bas samt sufflett färger själv? Blanda som man vill alltså?

Svar på tråden Bugaboo Donkey