• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • choklaa

Nu har babyplus.nl gått med att ge mig vagnen för de pris dom skrev i sin offert innan den 1 may.

Dock väntar jag på babyhyes för att se vad dom erbjuder. Då dom har "prisgaranti" som han skrev.

Har någon erfarenhet av dessa två olika?

• ceke

Bara från Babyplus som har varit väldigt bra att ha att göra med både beträffande leveransen och senare reklamationer.

• myran6801

En fråga, är det någon som har tips på bil där donkyn får plats utan att man måste demolera den helt. Vi har tvillingvagnen och en audi A4 avant idag men funderar på att byta bil för bagageutrymmet är så trångt.

• Jis

Vi har en BMW 523 kombi, funkar fint. Kör med ligg och sittdel just nu.

• Fana

Hej!

Vet någon om bugaboos footmuff kan vändas uppknäppt som sittdyna? Alltså att man knäpper upp och tar bort ovansidan och låter barnet sitta på underdelen?

• Sofiafia82

Måste bara varna alla med breezy suncanopy (solsufflett) att det endast är spf 3 (typ inget alls med andra ord) på alla nätdelar. Endast tyget skyddar med spf 50+. Står i instruktionsboken som medföljer suffletten.

Jag har nämligen funderat över detta och frågade här i forumet för inte så länge sen och fick till svar att även nätet skyddade 50+ men det gör det inte. Vilket iof sig hade varit konstigt med tanke på alla hål i nätet...
    Så tänk på att inte låta solen lysa in på bebisen genom näten när ni är ute och går! Man kan täcka med en filt mot solsidan.

• ceke
    Sofiafia82 skrev 2014-05-19 10:06:26 följande:
    Måste bara varna alla med breezy suncanopy (solsufflett) att det endast är spf 3 (typ inget alls med andra ord) på alla nätdelar. Endast tyget skyddar med spf 50+. Står i instruktionsboken som medföljer suffletten.

Jag har nämligen funderat över detta och frågade här i forumet för inte så länge sen och fick till svar att även nätet skyddade 50+ men det gör det inte. Vilket iof sig hade varit konstigt med tanke på alla hål i nätet...

Så tänk på att inte låta solen lysa in på bebisen genom näten när ni är ute och går! Man kan täcka med en filt mot solsidan.

Precis. Jag tycker personligen att de är rätt dåliga av just den anledningen. Jag har sytt på extra tyg som går att vika undan på ett smart sätt på nåt delarna för jag upplever att bebisen får så mycket sol på sig genom dem. Fattar inte hur bugaboo tänkt där....
  • Bomilay

Hej! Hoppas att någon kan hjälpa mig😕 Funderar på att köpa Easy Rider X ståbrädan med stolen till min dotter. Har Donkey vagnen och enligt hemsidor där ståbrädan säljs så ska den funka till alla Bugaboo modeller. När jag frågade på Babyproffsen dock sa de till mig att det inte funkade😐. Har läst lite på nätet och sett att vissa har använt ståbrädan till deras Bugaboo men vet inte om det var Donkeyn. Är det någon här som vet?

• issi b

Med risk för att frågan redan ställts men jag surfar via FLappen och då finns inte sökfunktionen för tråden....

Vi ska köpa ny bil (eller rättare sagt begagnad, men ny för oss) och jag undrar helt enkelt vilken är den minsta bilen där Donkeyn för två barn får plats, utan att man behöver ta i sär den?

Jättetack på förhand!!

• Elmiina

Jag har en Audi A6 (väldigt stor bagageutrymme) och får inte plats med vagnen i monoläge utan att plocka bort sittdelen och sidokorgen. I november ska syskondelen börja användas så vi ska köpa en stor SUV

Svar på tråden Bugaboo Donkey