• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • ceke

Jag har en rätt lång 3-åring och visst är donkey på gränsen, men man kan fästa sufletten lite högre upp och slutet påryggdelen är så mjuk och skön så det gör inget för komforten att huvudet sticker upp lite. Han gillar den i a f och sover gott i donkey

• aj 378

Säker på att frågan har kommit upp innan men har inte sökfunktionen i appen.

Visst går det att byta sittdelstyg mot buffalons så man får mer plats? Hur funkar det när den är bredare än donkeyns sittdelstyg? Det förstör liksom inte vagnen när de egentligen inte passar?

Väntar nr 2 i maj och vill ha en donkey men lillkillen är redan rätt stor för att vara lite över året bara så det är därför jag undrar :)

• The75

Aj378

Nej du kan inte byta sittdelstyget och få en större/bredare vagn,sittdelen blir inte större för att du byter tyg det har ju med bågen att göra och den kan man inte få bredare för då hade den inte passat på chassit

• Elmiina

Man kan visst byta sittdelstyget. Det gör att sittdelen blir djupare och barnet får bättre plats.

• MinBebis

Hej! Undrar då jag precis köpt handtagsskydd, hur får jag på dessa? Lossa hela handtaget? Eller hur gör jag? Verktyg?

• Josefine02

Du skruvar loss hela handtaget, med torx tror jag(?) och trär på. Ett tips är att ha på plastfolie först så går de på lättare!!

För den som är intresserad så har jag handtagsskydd, bumperskydd och en barnvagnskrok i offwhite, använt i 2 månader. Pma! :)

• aj 378

Blir de stor skillnad när man byter sittdelstyget till buffalons? Visst kan man också fästa suffletten lite längre upp för att få mer plats? Vill så gärna ha en donkey men är osäker på hur länge min son får plats..

• svaneke

Vi har en CAM 3, men är sugna på en Donkey, syskon kommer förhoppningsvis så småningom...

Problemet är att vår hiss är sjukt liten, camen går precis in, med några cm till godo...

Så då undrar jag om det är rimligt att dra ihop donkeyn från duo till mono varje gång man ska in i hissen? Är den så smidig liksom?

• Elmiina

Haha det hade jag aldrig orkat iaf. Tyckte den var tillräckligt bökig varje gång man skulle åks bil med den.

Mountain buggy duet 2.5 är den smalaste syskonvagnen på marknaden där barnen sitter bredvid varann. Som en singelvagn är den.

Svar på tråden Bugaboo Donkey