• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • daniels baby
    babykorv skrev 2011-08-17 09:32:37 följande:
    vet ni! min donkey välte igår, med min tvååring i! så himla läskigt. plötsligt låg min dotter på marken (klantigt att inte spänna fast henne, jag vet) och vagnen ovanpå. den välte alltså mot handtaget till, när jag hade vänt mig bort en sekund. hade inget hängande på handtaget eller så, då kunde jag nog ha förstått att den kan välta. dottern satt i halvliggande, vänd mot mig, så jag tänkte nog att hon inte behövde spännas fast i och med det.

så tänk på det hörrni att dels spänna fast barnen, dels lasta den lite tungt i botten om ni har barn som väger på gränsen (hon väger 15 kg, max är 17)!
    nä usch va läskigt!!! 
  • babykorv
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:36:18 följande:
    Tack för svaret!! jag som inte behöver liggdelen... men tror ni att man kan sälja den fastän vagnen är så pass ny p åmarknaden? 
    du får ju bara tyget till liggdelen, ramen är densamma, tror inte du ska göra dig av med det, om du ska sälja vagnen sen. lätt att vika ihop och förvara!

kolla http://www.bugaboo.com/218#wyg om du undrar mer om vad som ingår. 
  • babykorv
    daniels baby skrev 2011-08-17 09:40:00 följande:
    nä usch va läskigt!!! 
    ja det var läskigt, men hon slog sig inte utan blev mest rädd. dumt av mig att inte spänna fast henne!
  • daniels baby
    babykorv skrev 2011-08-17 09:49:19 följande:
    du får ju bara tyget till liggdelen, ramen är densamma, tror inte du ska göra dig av med det, om du ska sälja vagnen sen. lätt att vika ihop och förvara!

kolla www.bugaboo.com/218#wyg om du undrar mer om vad som ingår. 
    jo det är sant! känns lite läskigt att köpa vagnen utan att få klämt på den först, vet att barnbutiken får in den snart så jag får nog avvakta tills dess. är lite orolig över att den kommer ta stor plats i bilen. ( hade UJ duo förrut som tog upp hela bagage utrymmet i vår audi a4) 
    ni som har donkeyn å liten bil, gör ni den till en mono när den ska fällas ihop? nån som har bild på hur den ligger i en baklucka? 
  • Läängtar

Silvera: grattis, håller tummarna att ni får komma hem och köra donkey snart :)

Babykorv: fy vad läskigt!! Hoppas det gick bra med dottern.

• BejbyBoo
    daniels baby skrev 2011-08-17 11:12:07 följande:
    MIn 3åring är ca 95cm lång å väger 12 kg... vad säger ni som äger donkeyn ang plats?
    Min dotter är 2,5 år, 100 cm lång och väger nästan på pricken 17 kg. Hon får plats mycket bättre än jag trodde. Hon har ett par centimeter kvar till suffletten (när jag har den så högt det går) och bredden är helt okej. Det kan bli trångt i vinter med overall och så, men jag räknar inte med att hon åker så mycket då i alla fall.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Silvera skrev 2011-08-17 08:21:28 följande:
    Fick havandeskapsförgiftning i veckan som var, och fick akut kejsarsnitt på sonen i söndags, så snart kan jag börja använda min Donkey IRL! Bara vi kommer hem från Neonatalen någongång...

Hade önskat att han skulle komma ut lite lite tidigare än 2 oktober... men nu fick jag ut honom i v 32 i stället, så hädanefter ska jag vara försiktig med vad jag önskar mig... Drömmer
    Grattis till pojken!!
    Hoppas att ni snart får komma hem och rulla Donkey!  
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • daniels baby

oki å jag förmodar att hon sover bra i den d¨å oxå?
    nu gäller det att få bort exploren och bee+ för jag vill ha donkey!! 

• Xina

Grattis silvera! Hoppas ni får åka hem snart :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey