Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

Stefanie skrev 2012-01-20 16:35:46 följande:
    Jag undrar hur många gånger ni donkeyproffs har fått svara på samma frågor era stackare, men här kommer en till!

Hur funkar det med betalningen till Pramworld? Jag har pengar på kontot vid löning, kan jag beställa den redan nu eller betalar man på en gång? Och hur gör man det när det är annan valuta? Jag har aldrig handla online från något annat land än Sverige och har verkligen noll koll.

Vill ju beställa innan de slutar med rean, men har som sagt var inte pengarna förrän nästa vecka...
    Jag mailade dem rätt sent på eftermiddagen och sa att jag ville beställa. Dagen efter ringde de upp på förmiddagen och tog kortuppgifterna. På kontot så kommer det se ut som när du betalat på internet på en utländsk sida. 

Det du borde kunna göra om du vill se till att få samma pris (ifall de nu skulle ta bort 10%). Är att maila och fråga om pris och frakt. Du kan ju passa på att fråga vilka färger det finns på sufletter eller dyl också, så att det verkar som att du behöver tänka lite. För då har du fått prisuppgiften på pränt (i mailet), sen när du ska beställa(när du fått pengarna) svarar du på samma mail och skriver "nu vill jag beställa.." för då har du ju mailet med offerten. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Stefanie: De frågar först om de kommit rätt, sen dubbelkollar de så att de uppfattat beställningen rätt och bekräftar summan. Sen frågar de om de går bra att genomföra order och gå vidare till betalning, då läser du bara upp siffrorna, sen bekräftar de att de gått igenom och att du får vagnen inom du o så många dagar.

• linaloo
    Doa skrev 2012-01-25 20:46:24 följande:
    Nu är min vagn skickad från England. Skall vara här inom 7 dagar. Vet ni om de ringer innan och säger när det är leverans på g? Jag menar, vi är ju inte hemma på dagarna...
    Näe, det är posten som levererar. De ringer aldrig före(möjligtis bara om man bor långt ut på landet). Man fr se till att hålla sig hemma (ofta syns det inte ens att den kommit till stan innan de försöker köra ut). De gör 1-2 utkörningsförsök och är man inte hemma då, så får man själv åka och hämta på deras utlämningsställe.

Ni som beställt. Ni Får ett trackingnummer från TNT post. Efter nån/några dagar så kommer det inte gå att spåra via det numret längre. Ring då posten, klicka er vidare till övriga frågor om paket och säg att ni har ett utländskt trackingnummer och att ni vill ha det svenska kolli-id't. Då söker de fram det svenska kollinumret åt er, så att ni kan fortsätta följa leveransen i Sverige.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Jaja88 skrev 2012-01-26 14:28:45 följande:
    Jag fick ett mail med kvitto efter ett par timmar tror jag :) Men det var i förrgår och jag har fortfarande inte fått nåt trackingnummer! Jag mailade just och frågade om de har skickat mina saker! När man väl har betalat så vill man ju gärna veta att grejerna är på väg!
    Jag fick trackingnumret senare samma eftermiddag, fick dock aldrig nån bekräftelse/kvitto. Mailade dem om det efter att jag fått hem vagnen och fick det då direkt. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Stefanie skrev 2012-01-26 21:34:10 följande:
    Hm, de har nog varit lite slarviga på pramworld den här veckan då.

Jag mailade ju dem ordern igår. Efter några timmar ringde de upp för att bekräfta ordern och ta kortnumret. När vi lagt på ringde de upp igen för att de hade försökt och dra pengarna direkt och jag hann inte flytta över pengarna till rätt konto innan de prövade. Eftersom att de skulle stänga för dagen om 5 minuter så bestämde vi att de skulle dra pengarna idag.

Vid 13-tiden märkte jag att pengarna tagits från mitt konto, vi 16:30 hade jag fortfarande inte fått något kvitto eller bekräftelsemail. Jag mailade dem och frågade om det var på gång eller om de glömt bort. Då fick jag väldigt snabbt ett kvitt på mailen, såg ut precis som en kvittoremsa. Men jag hittar inget trackingnummer där, om det inte bara är så att jag inte fattar?

Har ni fått trackingnumret i ett separat mail eller står det på kvittot?

Trackingnumrena kommer i ett separat mail, de får du när vagnen skickas från pramworld (eller snarare när de bokat in frakten av din vagn). Lite beroende på om de har alla delar hemma så kan det dröja. Jag fick mailet med dem ett par timmar efter att vi pratat på telefon (och de dragit pengarna), vagnen gick iväg från dem samma eftermiddag. 

De glömde skicka kvittot till mig (jag mailade dem om det efter att jag fått hem vagnen, fick då "kvittoremsan" som du beskrev på min mail. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Eftersom FB strular nåt så fruktasvärt så passar jag på att fråga här istället.

Finns det nån snygg skötväska som sitter snyggt på åsnan i både mono och duo-läge? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Merde skrev 2012-02-01 11:53:16 följande:
    Hjälp! Ni som monterat Donkeyn. Vart förvarades "krokarna" som man fäster den nedre varukorgen med? Hittar inga krokar :( och har alltså bara två band med öglor. Har letat igenom alla förpackningar men inga krokar.
    Krokarna sitter väl fast på varukorgen?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Sarahkka skrev 2012-02-03 16:26:22 följande:
    Hej tjejer! Vad är det ni får betala for duo donkeyn + frakt från PW?
    1049,1 pund, frakt inräknat. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Merde skrev 2012-02-08 22:13:15 följande:
    Finns det någon i tråden som tar upp beställningar på att sy bumperskydd?
    Min symaskin är bara halvt om halvt fungerande och nu orkar jag inte krångla med den mer.
    Jag kan fixa, skicka PM. :)
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Mono innebär en sittdel och en liggdel.

Duo innebär 2st sittdelar och en liggdel (dvs en extra SITTdel)

Twin innebär 2st sittdelar och 2st liggdelar.

• linaloo
    EEE skrev 2012-02-24 14:24:45 följande:
    En fråga till er som fått er vagn skickad med TNT från England. Vilka är det som leverera ut den här i Sverige? Någon som fått sin hemkörd under en helg? Såg nyss att min anlänt till Sverige men inte vart. DHL hade sin terminal i Malmö och jag önskar ju att det är där vagnen är nu eftersom jag själv bor i skåne och hoppas på att vagnen ska komma så snart som möjligt!Flört Önsketänkande, men helst innan måndag!
    För oss var det posten som levererade.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    babykorv skrev 2012-02-25 23:28:43 följande:
    hej!
    skulle behöva era råd...
    köpte en donkey när vi var i nyc i våras och har fått lite problem med vagnen. skummet på handtaget fick en liten liten repa, som nu har vuxit sig större och är ca 5 cm. skitfult! dessutom kärvar chassit lite i teleskop-breddnings-mekanismen, ett av de vita snäppena nere vid marken (om ni fattar). hur som helst har vagnen "gått sönder"...
    jag har inte importerat någon vagn tidigare, utan har alltid köpt direkt av återförsäljare i swe, och då kan man ju bara gå dit med vagnen och få hjälp att fixa det trasiga. 
    hur har ni gjort vid privatimport om ni fått problem? hört av sig till återförsäljaren eller direkt till bugaboo?
    hoppas någon kan svara
    tacksam i så fall! 
    spigg skrev 2012-02-25 19:09:41 följande:
    . Vid reklamationer mailar man butiken och visar bilder t.ex, och så skickar de reservdelar hem till dig.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Naimis skrev 2012-03-14 07:34:21 följande:
    Hej,

Tänkte höra mig för lite innan de blir dags att beställa en åsna.
    Vad har ni för skötväskor? Vilka passar?
    Sen undrar jag om nån vet när Blue petrol färgen kommer?
    Har precis fått hem min nya skötväska och jag älskar den!
    Blev en Oioi black leather hobo.
    Skitsnygg! 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Mrs TH skrev 2012-03-15 18:36:33 följande:
    Funderar på om jag/vi ska a: beställa en ny ifrån ex pramworld eller om vi ska b: köpa en beg i Sverige. Det är ju ungefär samma pengar, klart vi vill ha en ny men så viktigt är det inte.

Vi har verkligen provat alla syskon/tvillingvagnar som vi kommit åt med vändbar sits. Ingen fungerar speciellt bra alls för varesig oss eller vår dotter. Vi är inte intresserade av en framåtvänd syskonvagn/tvillingvagn eftersom vi vill ha barnen mot oss.

Det bär mig faktiskt emot att lägga så pass mkt pengar på en vagn men vi har bestämt oss för att det är värt det och imorgon tänkte jag sälja iväg en del guld som jag har sparat, det borde ge tillräckligt för åtminstone 2/3 delar av vagnen

Jag hoppas verkligen att donkeyn blir perfekt för oss
    Eftersom det handlar om ungefär lika mycket pengar att köpa en begagnad och att köpa en ny från t.ex england, så skulle jag lätt välja att importera. Då har ni garanti, vilket ni inte har som andra ägare.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Helt klart värt det att köra som mono. Enda nackdelen är att jag får slut på sopåsar sen jag börjat gå o storhandla med åsnan.

Svar på tråden Bugaboo Donkey