• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • spigg

Emma gbg: Nej vad trist! Tycker inte du behöver skriva mer än du skrivit här. Den låg i en travelbag och blev ändå skadad, borde ju vara solklart att den hanterats fel!

• Xina

Emma Gbg: fy vad tråkigt!! Hoppas det löser sig snabbt o bra när du skickat klagomålet.

Åh, jag bara väntar på att min donkey ska finnas i lager o skickas snart.. Borde få ett mail inom en vecka. Har inte så bra tålamod bara när mina gravidhormoner är i farten ;)

• NaBas

Min Donkey är nu på väg till Järfälla efter att ha åkt från England till Tyskland och sen Danmark och nu mot Järfälla och förmodligen hem till mig imorgon... konstig resväg, men de viktigaste är att den kommer!

Hoppas den kommer innan min tid hos BM, ringer dem innan, vet ngn de?
    (beställd från WH watts och tror det är UPS som levererar)

• Mamma Tes

Emma Gbg: Vi har fått 2 vagnar skadade då vi flugit, dock inrikes. Då har vi gjort en skadeanmälan på en gång hos flygbolaget på flygplatsen och har sedan fått hjälp utan problem. Flygbolaget betalade ett helt nytt chassi en gång och en helt ny vagn nästa gång. Då ska tilläggas att vi bara haft vagnarna i en sån genomskinlig påse som man kan köpa på flygplatsen. Deras hantering an baggaget ska alltså inte påverkas av hur man packat så ni borde verkligen få hjälp som hade en avsedd väska dessutom, kan inte tänka mig annat. Bara det inte blir problem då ni inte anmälde på flygplatsen direkt. Hoppas inte!

• Fujji

Har fått vår vagn nu! Känns underbart! Trist bara att man inte kan åka buss med vagn här i SF så vi måste ändå ta paraplyvagnen när vi ska på utflykt som går snabbt att fälla ihop. har dock redan skrapat vagnen så den fått repor, men det händer ju förr eller senare ändå.

Hon på affären sa att dom nu bytt skummet på handtagen osv för att det skummet var för dåligt.

Ang tidigare prat om Donkey eller Cam så tycker jag att Donkeyn har mycket bättre hjul. Beror ju på var man bor förstås, men med dom här vintrarna som varit skulle det aldrig funka med en Cam för mig... (bor i Uppsala) Sen tycker jag att det är en värdelös varukorg på Camen som inte rymmer nåt och man måste dessutom ta av liggdelen för att få ur nåt.

Jaja, men smaken är som baken, glad över att ha fått Donkeyn nu iaf! :)

• Xina

Fujji: härligt att ni fått donkeyn nu! :)

jag fick just mail om att jag ska betala det sista för min donkey nu så skickar de så snart de mottagit pengarna. :) äntligen!! Ska bli så kul att få hem den snart :) hoppas de bytt skummet på mitt handtag också..

• Länisen

Hej!
    En fråga. Ni som köpt vagnen i England, hur mycket har ni betalat för själva vagnen, alltså utan frakt? Jag funderar på att låta en släkting som bor där borta köpa duomodellen åt mig och ta med den när hon kommer hit nästa gång.

Är det möjligt annars att beställa den från USA? Jag har tolkat det lite som att man inte kan köpa den därifrån om man inte har möjlighet att befinna sig i affären, men det kanske är fel?

Casper 2010-06-09
  • Silvera

Hej, en snabb fråga, som jag tror jag har ställt förut... Men är lite för stressad för att hitta svaret nu...

Ska få åka hem från Neonatalen i morgon, Baby och ska under dagen troligen iväg och köpa babyskydd med svärmor. Men vilket babyskydd är det nu som passar till Donkeyn?  Hoppas på snabbt svar!!! SoligSoligSolig

• Mamma Tes

Länisen: 1099 pund gav vi. Så den svenska summan beror ju på dagens växelkurs.

Svar på tråden Bugaboo Donkey