• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Luella
    daniels baby, av någon outgrundlig anledning har min man inte reagerat på att vi snart kommer ha tre vagnar. Men en syskonvagn inser han ju att vi behöver eftersom våran dotter rymmer exakt hela tiden. Sen har vi en Brio Go och den älskar verkligen våran dotter. Hon sover i den på dagis och den är hennes trygga punkt när det blir för stökigt. Ibland går hon och sätter sig i den hemma i hallen också. Men den ska vi ha på dagis så hon får sova i den där. Sen har vi Been och den har vi alltid i bilen och använder den när vi åker iväg så jag tror inte att han tänker på den. Vi får väl se hur det blir om vi ska släpa med Donkey när vi ska iväg, då kanske Been blir lite ifrågasatt. Fast den är ju underbar att ha när man ska flyga... ja, det går lösa sig. Vi ska ha alla vagnar kvar
  • Joddan
    daniels baby skrev 2011-08-21 22:13:32 följande:
    Ja så jäkla irriterande!
    Nä jag måste ändå byta framhjulen på Been för dom vobblar lite så efter det får jag väl släppa den.. Problemet är väl att när vintern kommer så är den inte lika populär längre..
    Å imorrn ska jag betala resten av summan till Wh watts! haha sjukt att längta till nåt sånt. Synd att det tar så lång tid att få den men vi reser ju bort på tisdag i två veckor så när vi är hemma igen så har jag bara två veckor kvar att vänta på =)
    Ni som har haft UJ duon innan, känns donkeyn lika bred att köra? dom har ju samma mått men jag tyckte UJn kändes så bred å lång. Donkeyn verkar mindre iallafall på era bilder... 
    Den är bredare. Det märks på bussar! Men den är kortare! Mkt kortare så det är positivt!
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • daniels baby
    Joddan skrev 2011-08-21 22:23:51 följande:
    Den är bredare. Det märks på bussar! Men den är kortare! Mkt kortare så det är positivt!
    oj! bredare känns ju mindre skoj.... åker ju iåförsig sällan kommunalt men ändå... äh jag får väl erkänna att jag köpte den för att jag ville ha den å för att den är snygg hahaha
    saknar mitt gamla jobb så mkt (barnbutiken) att jag får ha vagnpark hemma istället!=) 
  • Uliise

Såg en Donkey idag i Mariebergsskogen i Karlstad, svart bas och blått topset, en sitt- och en liggdel. Någon här kanske? Flört

Majken 100421
  • Xina

CherryD: tack för svaret! Det blir nog inte elodie details ändå för mig..

• Fujji

Vi är i San Francisco nu. Beställde vår vagn tre veckor innan då det var leveranstid på den. kolla vilka som säljer den där din pappa är och be dem beställa. vi får vår på onsdag! Längtar!! :)

• memo

NaBas : "Jag som vill ha ngt mönstrat, tänkte annars kanske man bara kan sy upp ett "lock" till bugaboo åkpåsen i mönstrat tyg....eller så får de bli suffletterna som blir mönstrade.." Hur menar du, går det ta bort "locket" på åkpåsen?

• BejbyBoo
    Catox9 skrev 2011-08-21 20:42:08 följande:

Fick reda på idag att min pappa ska (återigen..) åka till staterna för att jobba, funderar på om han ska få rulla hem en åsna till mig då...
    Måste man förbeställa i staterna oxå eller finns den att få med hem på direkten, någon som vet? 

När jag var över hade de i lager. Men jag hade för säkerhets skull ringt en vecka innan och bett dem reservera en till mig, vilket de gärna gjorde. Det är nog olika från butik till butik.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • NaBas
    memo skrev 2011-08-22 17:41:06 följande:
    NaBas : "Jag som vill ha ngt mönstrat, tänkte annars kanske man bara kan sy upp ett "lock" till bugaboo åkpåsen i mönstrat tyg....eller så får de bli suffletterna som blir mönstrade.." Hur menar du, går det ta bort "locket" på åkpåsen?
    Ja, det kan man göra.. i alla fall på den jag har, den "gamla" cameloen åkpåsen.. vet inte hur det är med den nya åkpåsen men de borde nog gå med den också..
  • Luella

Lanseringen för Donkeyn kommer äga rum torsdagen den 1/9 på NK för den som är intresserad.

Svar på tråden Bugaboo Donkey