• Rosmarie

Tycker du om vattenmelon?

Som rubriken lyder, själv älskar jag vattenmelon och kan inte förstå vad som inte är gott med det, smakar som smaksatt vatten, men sambon är raka motsatsen och kräks nästan av lukten tom.

Du som ite gillar det förklara gärna vad som är äckligt med det oxå, är lite nyfiken bara .  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?
  • sallybuse

Vi har en bit i kylen.Som vi fick idag av min dotter.Vi tänkte inte på den när vi ätit middag så vi får äta den imorron i stället.Men vatten melon är jätte gott.

• Kimona

Det är så gott! Men den konstgjorda smaken är faktiskt godare xD

• Ragnar

Vattenmelon är gott, fast underbart gott är kanske lite väl starkt. Tycker att andra meloner är godare. En rätt mogen honungsmelon eller en nätmelon tycker jag är mycket godare än vattenmelon.

• Shirin85

Nej det gör jag inte, tycker det smakar så vattnigt och konstigt.
    Honungsmelon är däremot gott, den har en smak som jag känner.

• Litet My

Jättegott, fast honungsmelon och de där orangea är godare tycker jag. Har svårt för vattenmelon när de börjar bli lite övermogna och mosiga i konsistensen

• tjej87

Det går att äta men jag föredrar honung, pil del sapo, galia, cantaloupe eller andra liknande meloner mer...

Jag tycker även illa om gurka och kan inte äta det och för mig är vattenmelon nästan samma som gurka. Det är något med den vattniga smaken som inte funkar alls, även om en mogen (dock ej för mogen) vattenmelon kan vara god ibland. En omogen vattenmelon kan jag inte äta, den smakar alldeles för likt gurka då tycker jag...

• kenttjej

Jag gillar all typ av melon. Dock avskyr jag konstgjord vattenmelonsmak, typ i godis o dricka osv. Det smakar ju parfym! Rynkar på näsan

• Lufsan

Gillar inte sött speciellt mycke alls. Och vattenmelon har en sådan sliskig söt smak... nej inte min grej. 

En dag i sänder.
  • Torelia

Jag gillar vattenmelon i perioder, men den måste vara färsk och absolut inte grynig/övermogen. I förrgår så åt jag lite och började må illa och fick ont i magen så nu kommer jag nog inte äta det på några år. Och den konstgjorda vattenmelonsmaken är ju bara riktigt äcklig.

Sen hatar jag typ nätmelon och honungsmelon och allt vad dom heter. Det är riktigt vidrigt och jag kräks nästan av bara lukten.

Gud vad känslig jag låter...hehe. Men jag har svårt för melon helt enkelt.

• Luullis

Jag klarar inte av någon sorts melon utan att må illa. När jag väntade sonen åt jag otroligt mycket meloner, inte bara vattenmelon, och nu kan jag inte ens ta i en utan att vilja kräkas.

Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?