• Rosmarie

Tycker du om vattenmelon?

Som rubriken lyder, själv älskar jag vattenmelon och kan inte förstå vad som inte är gott med det, smakar som smaksatt vatten, men sambon är raka motsatsen och kräks nästan av lukten tom.

Du som ite gillar det förklara gärna vad som är äckligt med det oxå, är lite nyfiken bara .  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?
  • Kazeer

Vattenmelon går väl att äta. Jag äter det om jag blir bjuden på det men jag skulle aldrig köpa hem vattenmelon till mig själv. Barnen älskar vattenmelon.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • painfulpleasure

För sött, snuskig konstistens, slabbigt, kladdigt, påminner om fitta mm.
    Jag avskyr verkligen vattenmelon, men som tur är så är jag allergisk också så jag kan alltid skylla på det. 

• HäckHäxan

Jag älskar det.

Och om man tar en hel melon, skär av ett lock och häller i 1 L vaniljdvodka som får stå över natten och sen mixar hela innanmätet och dricker som dricker som drink, så är det gudomligt gott.

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Loth

Jag älskar saker som är smaksatta efter vattenmelon, men inte själva melonen. Har nog med konsistensen att göra, grynig och slabbig. Honungsmelon är däremot gott med en bättre konsistens!

• mliten

Älskar vattenmelon. Äter upp en sju-kilos på en dag om jag får tag i en riktigt fräsch, krispig och lagomt söt. Åååååhhh, nu blev jag sugen !!

• Stina31

Jag är nog den enda jag vet som inte tycker om vattenmelon. Vet inte varför men har aldrig gjort. Har på senare år lärt mig att äta honungsmelon o tycker det är riktigt gott men vattenmelonen hoppar jag över.

• norgesessan

Inte bruna kärnor. Dom vita åker ner. Kärnfri melon föredrar jag.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?