• Rosmarie

Tycker du om vattenmelon?

Som rubriken lyder, själv älskar jag vattenmelon och kan inte förstå vad som inte är gott med det, smakar som smaksatt vatten, men sambon är raka motsatsen och kräks nästan av lukten tom.

Du som ite gillar det förklara gärna vad som är äckligt med det oxå, är lite nyfiken bara .  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?
  • Anova

Fungerar om den ingår i fruktsallad, jag gillar krisp-konsistensen.. Däermot avskyr jag alla andra melonsorter.

• Tecken

Underbart gott! Och jag sväljer kärnorna - precis som jag sväljer körsbärskärnor

• Ruggugglan

Jag äter det om det bjuds. Har köpt hem till barnen flera ggr i sommar dock.

• IsDimma

Hur gott som helst! Och det luktar gott också. Har en parfym som luktar vattenmelon

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • JPT

Gott men inte underbart gott. Då föredrar jag honungsmelon Glad

• Hanniz84

Jaaa. Älskar vattenmelon :) men vill helst ha utan kärnor..

• Embla

Det går väl att äta. Hemsk konsistens, slafsig och smakar lite konstigt. Jag kan äta, speciellt på sommaren när det är varmt, när mannen och barnen (som alla fem älskar det) ändå har köpt hem. Honungsmelon är däremot riktigt gott.

• isisisis

Jättegott ! Däremot har jag svårare för de andra sorterna.Tycker de smakar mögel.

• frökenelisabeth

Säger som många andra, smaken är väl ok, men inget fantastiskt. Konsistensen är grynig och slafsig. Jobbigt med kärnorna som man måste peta bort. Köper aldrig själv vattenmelon, men har inga problem med att äta om jag blir bjuden. 

• norgesessan

Bor i Malmö, vet inte om det finns hela sesongen, men har köpt hem det många gånger.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Rosmarie
    happy 78 skrev 2011-08-01 22:22:18 följande:
    har aldrig sett kärnfri vattenmelon. vart hittar ni det?

visste inte heller att det fanns förens idag då jagt såg det i ett reklamblad från ica maxi
Svar på tråden Tycker du om vattenmelon?