• Larsan

    Trillingar

    Jag är väl inte den enda på FL med trillingar?! Det vore hemskt tråkigt i så fall
    Skriver nu här i hopp om att träffa andra föräldrar med trillingar.
    Alla slags föräldrar! Dvs bonusföräldrar, Kontaktfamiljer och "fosterföräldrar" är också välkomna!

    Mina tre söner heter Joakim, Julian och Jesper! Solig


    Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • Svar på tråden Trillingar
  • Fildi

    Jag har tre pojkar Theo, Oliver och Hugo som föddes för 10 månader sedan. 3månader förtidigt, så just nu är dom mer som 7 månaders barn vad gäller vikt, mat mm. 
    Manye, hur gamla är dina trillingar? Om du vill hitta ännu fler trilling föräldrar så upptäckte jag en sida på facebook nyligen som heter "trillingföräldrar". Många som skriver där.

  • Millie84

    Oh vad underbart med så många barn på samma gång!! Cool

  • Triple Trouble

    Har bara tvillingar men måste bara säga vilka fina namn dina pojkar har!! Mina 4 åriga twins heter Jesper och Joakim

    Läste din presentation, du är jättebra som klarar så många barn själv! Kram

  • Larsan
    madeleinesophie skrev 2011-08-01 21:14:03 följande:
    Vad härligt med trillingar :)
    Härligt ja, Men mycket jobb!
    Fildi skrev 2011-08-01 21:36:11 följande:

    Jag har tre pojkar Theo, Oliver och Hugo som föddes för 10 månader sedan. 3månader förtidigt, så just nu är dom mer som 7 månaders barn vad gäller vikt, mat mm. 
    Manye, hur gamla är dina trillingar? Om du vill hitta ännu fler trilling föräldrar så upptäckte jag en sida på facebook nyligen som heter "trillingföräldrar". Många som skriver där.


    Vad roligt!! Är det enäggstrillingar?
    Låter inte kul det där att dom är "efter" i vikt och så vidare. Hur går det annars för er?
    Stöter ni på mycket problem eller fungerar det bra?

    Mina trillingar är 5 år
    Tack så mycket men jag har inte gått med i facebook ännu
    Funderar att göra det inom en snar framtid dock
    Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • Fildi

    Två st är enäggs och en är eget ägg. Det är normalt att ligga efter i vikt å så, för dom skulle ju ändå inte födds förrän 3 mån senare, så det är inget vi oroar oss för. Kan bara bli lite konstigt när folk frågar hur gamla dom är..  Hur mycket tidigare föddes din trillingar? 
    Vi tycker hittills att allt fungerat jätte bra med grabbarna, dom sover hela nätterna,har varit friska och är väldigt samspelta i mat och sömn. Men vi har ju nyss "börjat"   gissar att dom kommer testa vårat tålamod framöver. ;)
    Ja du som har 5 åringar vet ju hur det är.  Såg nu att du har ett helt gäng barn hemma hos dig. Får du någon hjälp eller får du allt att gå runt själv?   Jag som känner oro inför att min man ska börja jobba och jag blir ensam hemma...men jag ska tänka på dig då..och tänka att jag har ju bara tre..  Flört   

    Delade dina trillingar säng i början? Vi har satt ihop två spjälsängar och alla tre har legat där tills i förrgår, då fick den ena som är lite väl rörlig och sparkas hårt en egen säng. Kändes lite sorligt ändå, för vi har ju sett hur dom har trivts så bra och känt sig trygga i samma säng. Men det verkar gå bra att den ena killen har fått egen säng. Gissar att mitt mammahjärta är lite blödigare än deras..dom kanske har längtat att få egna sängar..ha ha.. Flört 

  • Larsan
    Fildi skrev 2011-08-02 21:55:00 följande:
    Två st är enäggs och en är eget ägg. Det är normalt att ligga efter i vikt å så, för dom skulle ju ändå inte födds förrän 3 mån senare, så det är inget vi oroar oss för. Kan bara bli lite konstigt när folk frågar hur gamla dom är..  Hur mycket tidigare föddes din trillingar? 
    Vi tycker hittills att allt fungerat jätte bra med grabbarna, dom sover hela nätterna,har varit friska och är väldigt samspelta i mat och sömn. Men vi har ju nyss "börjat"   gissar att dom kommer testa vårat tålamod framöver. ;)
    Ja du som har 5 åringar vet ju hur det är.  Såg nu att du har ett helt gäng barn hemma hos dig. Får du någon hjälp eller får du allt att gå runt själv?   Jag som känner oro inför att min man ska börja jobba och jag blir ensam hemma...men jag ska tänka på dig då..och tänka att jag har ju bara tre..  Flört   

    Delade dina trillingar säng i början? Vi har satt ihop två spjälsängar och alla tre har legat där tills i förrgår, då fick den ena som är lite väl rörlig och sparkas hårt en egen säng. Kändes lite sorligt ändå, för vi har ju sett hur dom har trivts så bra och känt sig trygga i samma säng. Men det verkar gå bra att den ena killen har fått egen säng. Gissar att mitt mammahjärta är lite blödigare än deras..dom kanske har längtat att få egna sängar..ha ha.. Flört 
    Oj, det där har jag länge funderat.. När man har två st som är enäggs och sen en från eget ägg...
    Kommer folk tro att det är tvillingar + ett syskon?
    Kommer de från ett ägg bli "bästa kompisar" och utesluta den tredje? Jag har länge funderat på hur det blir..

    Grabbarna snittades i v. 33, Dom låg faktiskt inte efter så himla mycket i vikt och längd :)
    Dom har alltid varit lite mindre än jämnåriga men det beror inte på att dom föddes tidigare eftersom dom isåfall redan skulle ha kommit ikapp de andra

    I början när trillingarna + Lycka var små fick jag hjälp av min och frun's släkt. Det var jobbigt då när alla var små, men dom har alltid varit riktigt lugn så det har gått bra. Sen har äldsta pojken hjälpt till väldigt mycket men nu har han fått en liten grabb och flyttat hemifrån :) Så jag har fått hjälp av släkten och barnen.
    Nu går det helt bra eftersom alla är "stora" och kan klara sig själv, dvs går själv, pratar själv, går på toa, äter samma mat som oss och så vidare...

    Jajjamen dom delade säng i början men inte väldigt länge :)
    Jag tyckte det var mysigt att flytta över dom till min dubbelsäng som var alldeles för stor för mig
    Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • Fildi
    Larsan skrev 2011-08-03 12:10:57 följande:
    Oj, det där har jag länge funderat.. När man har två st som är enäggs och sen en från eget ägg...
    Kommer folk tro att det är tvillingar + ett syskon?
    Kommer de från ett ägg bli "bästa kompisar" och utesluta den tredje? Jag har länge funderat på hur det bli.
    Ja jag har tänkt på det jag med, märker redan hur enäggarna dras till varann vill gärna vara nära och gosa. Den tredje killen är mer självständig och nyfiken, så ibland är jag rädd att han ska bli utanför. 

    Är dina enäggstrillingar!
  • Larsan
    Fildi skrev 2011-08-04 10:18:42 följande:
    Ja jag har tänkt på det jag med, märker redan hur enäggarna dras till varann vill gärna vara nära och gosa. Den tredje killen är mer självständig och nyfiken, så ibland är jag rädd att han ska bli utanför. 

    Är dina enäggstrillingar!
    Jajjamen mina är enäggs! 
    Lika men så olika!  
    Ensamstående far till 12 barn, Som nu även har ett barnbarn
  • luppeti

    Hej! Alltid kul att träffa på andra trillingföräldrar! Jag har också enäggstrillingar! Tre tjejer som nu är två och ett halvt år. Det är verkligen inte många som har just enäggstrillingar. Jag har sökt och frågat runt men inte fått kontakt med någon innan. Har hittat ett par reportage bara om enäggstrillingar i Sverige. Känner du till några andra? Inte för att det spelar någon roll, men det är lite kul att få vara del av något så unikt. Och roligt att träffa andra i samma situation.

Svar på tråden Trillingar