• MINI25

vad är märkeskläder för dig?!

När ni kallar något för "märkeskläder" vad är det ni syftar på då?
    Är det kläder som säljs på MQ eller är det sportkläder på Stadium eller är det "verkliga" märkeskläder såsom Ralph Lauren, Marc Jacobs eller Prada?

Bryr ni er överhuvudtaget om märken när ni shoppar?

• Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!
  • MINI25

Ställde frågan då jag precis pratad med min moster som är rätt bakom vad gäller de flesta grejor

Hon sa att det var såååå jobbigt för att hennes son (min kusin ;-!!)) bara ville ha märkeskläder. Från Stadium. Och jag började febrlit tänka.........

• MINI25

Widde

ja...jag tänkte precis skriva och ifrågasätta det

• MINI25

AnnaGBG

Hej!

Jag håller med dig!
    Jag skulle ju aldrig, aldrig säga att i dag ha jag köpt en "märkeströja" eller jag önskar mig "märkesskor" i julklapp. Tydligen gör dock många det....
    Därav frågan

• MINI25

Happy80

jo, det är en väldigt skillnad på RL jämfört med ditt ex med Linderberg.
    Eftersom Ralph Lauren har sin sportlinje Polo Sport och Polo Ralph Lauren men även har överlinjer såsom Ralph, Purple Label och Ralph Lauren. Det är en enorm prisskillnad mellan de olika linjerna. Där sträcker sig ju tröjpriserna mellan 800 kr- x antal tusenlappar. ( Precis som Boss, de har Hugo, Hugo Boss, Boss woman och så överlinjen Baldessarini- som är bara för män.)
    Linderberg har ju egentligen bara sitt golfmärke- som de fö startade som- och sen utveckltat sitt varumärke med vanliga kläder.
    Jag skulle nog vilja få det till en skillnad mellan de märkena.

Om nån bryr sig...

Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!