• MINI25

vad är märkeskläder för dig?!

När ni kallar något för "märkeskläder" vad är det ni syftar på då?
    Är det kläder som säljs på MQ eller är det sportkläder på Stadium eller är det "verkliga" märkeskläder såsom Ralph Lauren, Marc Jacobs eller Prada?

Bryr ni er överhuvudtaget om märken när ni shoppar?

• Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!
  • JooCee

Märkeskläder för mig är det du kallar "riktiga märken"

Jag bryr mig absolut inte om märken.. shoppar helst billigt så kan man köpa mera

• felix mamma

kläder som kläder bara det ser ok ut å e sköna så bryr jag mej inte om märket

• idiotblondinen

Det du kallar "verkliga" märkeskläder.

• Maverich

Håller med idiotblondinen...

• MimmiLina

Märkeskläder... Tja, det är nog ett ganska vitt begrepp när man tänker efter.
    Dels så tycker jag typ Levisjeans är märkeskläder, men om man jämför med exempelvis Prada så är det ju som natt och dag.

Bryr mig inte om märken när jag shoppar, bryr mig bara om att få en vettig kvalitet till ett vettigt pris.

• idiotblondinen

Glömde säga att jag absolut inte bryr mig det allra minsta.

• MINI25

Ställde frågan då jag precis pratad med min moster som är rätt bakom vad gäller de flesta grejor

Hon sa att det var såååå jobbigt för att hennes son (min kusin ;-!!)) bara ville ha märkeskläder. Från Stadium. Och jag började febrlit tänka.........

• Avelyn

Märkeskläder för mig är det som är FÖR dyrt för mig

• Widde

Märkeskläder för mig är olika, det beror på vad man vill identifiera sig eller sina barn med, man försöker ge ett budskap till andra och genom att bära kläder av ett visst märker känner man tillhörighet till en viss grupp man vill identifiera sig med.
    Nike, Diesel osv är ju vanliga märkesgrejor, väldigt "Svensson" samt bland ungdomar och kostar lite över...
    Gucci, Prada, Calvin Klein..är sånt som kostar "mycket" egentligen kan man väl säga överpris till märkesgris, det anses väl som i klass som Nike (för Svenssons) av de med större inkomster och mycket pengar. Då pratar vi kontinuerligt och utan bekymmer för kontot.
    Själv har jag den stora glädjen att inte ha varit märkesfixerad någonsin, å andra sidan tycker jag inte att det är konstigt att andra ÄR tokiga i märkeskläder och skor osv. Vi är ju olika, bara dom inte handlar för mina pengar.. (fast det skulle nog inte skada mig om jag brytt mig lite mer.. )

• Pärlan81

Märkeskläder är väl allt från Diesel, Fillippa K, Bondelid upp till Juciy Couture, D&G osv.
    Enligt mig. Men det skiljer ju från märke till märke.

Själv köper jag kläder som ligger i min budget. Vilket kan skifta. Men jeans för 2000, och skor för samma eller mer går bort då det inte finns pengar för det.
    Det finns snygga kläder i alla prisklasser.

Svar på tråden vad är märkeskläder för dig?!