Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Är det rätt att adoptera sn-barn?

"Rädda de på plats" är ett uttryck jag för alltid kommer att förknippa med SD, ett uttryck de i det närmsta slitit ut.
    Så fort vi hamnar där - börjar vi lirka och väga människors lidande och människovärde.

Inte ok.

Givetvis ska man få adoptera vilket barn som helst.

• Nice Girl Wrong Place
    SilverLadyG skrev 2011-08-02 10:17:17 följande:
    SD har inget med saken att göra i allafall i min mening.
    Mjo - lite.
    Eftersom de fram till 03 vilje förbjuda människor att adoptera från länder utanför Europa och idag, vill begränsa utomeuropeiska adoptioner samt slopa adoptionsstödet, för de som väljer att adoptera utanför Europa.

Motiveringen kanske inte är densamma som TS, men "hjäpa/rädda de på plats" är ett vanligt förekommande argument.

Men visst, vi lämnar det sidospåret.
  • Nice Girl Wrong Place
    SilverLadyG skrev 2011-08-02 10:28:43 följande:
    Förbjuda? Du måste ha missförstått och läser ut från min text det du vill se inte det vad jag menar. Begränsa utomeuropeiska adoptioner? Den makten har inte jag Skrattande Jag skrev vad jag tycker, bara för att man tycker så behöver jag inte vara en SD anhängare och invandrar fientlig... SD är inget för mig ska du vetaSkrattande Vill de stoppa adoptioner från utanför EU? Stoppa vill inte jag iaf, det var en tanke vad man också kunde göra.
    Hur kan missförstå vad jag skriver?

Jag drog paralleller mellan "rädda de på plats" som du skrev och SD, vilket förde mina tankegångar till deras tankar om adoption.

Jag har aldrig påstått något annat eller blandat in din person.
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?