Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Är det rätt att adoptera sn-barn?

puss skrev 2011-08-02 10:36:54 följande:
    för att man är desperat och sn-barn är det kortare kö på. det är VÄLDIGT få som har sn-barn som förstahandsval.
    först "egna", sen ivf, sen adoptera vit frisk bebis, sen tar man vad man får. så brukar rullan se ut.
    Så tror jag också att det är. Även bland dem som själv föder barn sorterar man. I Danmark så föds allt färre DS barn, föräldrarna aborterar bort dessa foster för man vill ha friska barn.
  • Tonårsmamman1
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:38:49 följande:
    Tack, D I N A  rader behövdes verkligen efter att ha läst denna tråden.

FEL i # 131!!
    OK, då förstår jag Flört
  • Tonårsmamman1
    butterflower skrev 2011-08-02 21:16:58 följande:
    Jag har inte tagit några beslut alls kring mitt barn och förskola. Det är hon för liten för.

Men jag skulle inte vilja chansa. Därför svarade jag nej.
    Men om du inte vet, hur gör du då?
  • Tonårsmamman1
    butterflower skrev 2011-08-02 21:19:59 följande:
    Då kan jag inte göra någonting alls såklart.
    Dum fråga...? 
    Så egentligen spelar det ingen roll. 
  • Tonårsmamman1
    Anonym skrev 2011-08-02 22:11:01 följande:
    Jag har inte läst allt här men förstår inte varför det blir sådant ramaskri, om ett barn på dagis har HIV kan det väl visst vara en jäkligt jobbig situation för alla eller? Hur många av ungarna ramlar inte och slår sig överallt? Min son har jämt skrapsår och annat då han cyklar omkull och alltid ska utmana ödet i största allmänhet, ska fröknarna då skita i att hjälpa honom och först börja leta efter plasthandskar osv utifall att dem skulle ha något öppet sår själva? 

Okunskap eller inte, jag hade ständigt varit nervös om jag haft ett HiV-smittat barn i närheten av mig eller mitt barn och inte därför att jag tycker att dem på något sätt är mindre värda utan just för att det ändå finns en smittorisk och kanske framförallt andra barn, är inte medvetna som de flesta av oss vuxna att man hur eller hur får ha lite koll?
    Vet du ens hur det smittar? Smittar genom samlag. Ju fler du ligger med desto större är risken. Tror inte dagisbarnen ligger så mycket med varandra. 
  • Tonårsmamman1
    Thalis skrev 2011-08-03 21:57:53 följande:
    Och tyvärr så kommer det att finnas,tro mig många av oss försökte i hennes tråd där hon hävdade att vi som adopterade köpt våra barn.
    Jag vet, jag var också i den tråden. 
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?