butterflower skrev 2011-08-02 21:04:22 följande:
Menar du det här inlägget?
Jag tyckte det var så fånigt så jag lät bli att svara.
Ja, jag menar det inlägget.
Fånigt? Kanske, jag gjorde jämförelsen av en anledning, förra året (eller förrförra kanske) störtade ett plan in i en förskola i USA (mer korrekt en del, jag tror det var en motor). Visserligen inga skadade eller döda men det finns heller inte ett enda fall där HIV har överförts på en förskola i samma land. Risken att träffas av ett plan är alltså mycket högre än att få HIV på förskolan.
Det är en irrationell rädsla. Knappast en bra bas att ta beslut kring sina barn på.
butterflower skrev 2011-08-02 21:04:22 följande:
Nej, jag har ingen statisk på det om det var det du undrade.
Har du?
Jag undrade om du visste ungefär hur vanligt det är.
Ja, det har jag:
No cases of HIV infection in the United States are known to have been transmitted in schools, day care, or foster care settings; through close, non-sexual contact among family members; or through casual person-to-person contact. butterflower skrev 2011-08-02 21:04:22 följande:
Jag vill hursomhelst inte att mitt barn leker med ett HIV smittat barn. Eftersom det finns en risk att mitt barn blir smittad vid en olycka.
Den risken är som sagt mycket liten och det är rent korkat att ta beslut kring sina barns välfärd på sådana risker när risken för exempelvis multiresistenta bakterier eller legionella är oändligt mycket högre. Eller för den delen vanliga örkylningar och influensor.