Emeli skrev 2011-08-10 16:16:37 följande:
Ja, och i #532 skriver samma skribent "Jag är en komplicerad personlighet med blod från många kulturer och folkgrupper. Jag är född i Ungern av en ungersk mor, men min far är från Peru. Jag har även spanskt, quechua (inkaindianskt), kinesiskt, tyskt, judiskt och kanske också arabiskt och rumänskt blod i mina ådror.
Töntigt och patetiskt?" som ett svar till Dorian E. OBS att citattecknen har jag satt dit. Buterflower uppger inte att det är ett citat, än mindre var det är hämtat. Av vilken anledning ser VNmamman sig manad att förtydliga detta?
Faktum är att butterflower har slagit knut på sig själv. Behöver h*n förtydliga kan h*n få göra det själv. Om h*n klarar det, vill säga.
Jag vet att "göteborgare" stavas med litet g, men när man citerar ska man göra det ordagrant med stavfel och allt. Se #485.
Men oj! Har jag missförstått något?
Mitt förtydligande var inte avsett för just dig, Indras dotter. Min avsikt var bara att tydliggöra vem som skrivit vad eftersom jag tyckte det blev lite rörigt - inte på grund av dig utan p g a Butterflowers otydlighet.
Påpekandet om hur "göteborgare" stavas var förstås inte heller riktat till dig, utan avsåg Butterflower.
Allt gott!