Inlägg från: Thalis |Visa alla inlägg
  • Thalis

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Fru Kwasthilda skrev 2011-08-02 21:37:32 följande:
    Jisses vilken okunnighet, ignorans och rent ut sagt dumhet det finns!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 21:40:34 följande:
    Kan inte hjälpa men jag blir outsägligt ledsen å både mina egna men främst min sons vägnar(du ser varför om du tittar på "visa endast").
    Fö. vet jag att det är samma person och att tråden du nämner inte hjälpte upp förståelsen alls .
    Jag vet och förstår också varför du blir ledsen!
    Men sådana som ts och den där Butterflower förtjänar inte att man slösar sina känslor på.
    Livet brukar ta hand om sådana människor-förr eller senare.
  • Thalis
    Mariohn skrev 2011-08-02 21:46:33 följande:
    Men snälla ta inte åt er. Det är ju så dumt att klockorna stannar. Ditt barn är precis lika mycket ditt barn som någon annans barn är deras barn. 
    Jag tar inte åt mig men man blir något irriterad
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-08-02 22:21:42 följande:
    Fast dagisbarnen växer upp och blir tonåringar också. Och det händer att tonåringar har sex  ibland så tidigt som 12-13 års ålder. 
    Och hur många tonåringar går på förskolan?
    Jag känner då inga!
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2011-08-03 10:41:51 följande:
    Tack till dig också, tror tyvärr att det helt enkelt är svårt att förstå för(en del) utan någon som helst form av erfarenhet av adoption.
    Jag tror att vettiga människor faktiskt förstår men andra......
  • Thalis
    butterflower skrev 2011-08-02 23:18:59 följande:
    Man har rätt att ha en åsikt, utan att bli påhoppad.
    Jag hoppar inte på dig för att du inte delar mina. Eller?
    Om du har problem med att inte alla tycker som dig så är kanske inte ett forum rätt plats för dig?  
    Och min åsikt är att dina åsikter är vidriga!
    Jag har lika mycket rätt att säga min åsikt som du tycker att du har till dina!
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-08-03 11:40:54 följande:
    Det kan man väl tycka att man har. Lärarna borde åtminstone bli informerade. Tänk om mitt barn får HIV pga det.
    Men hur menar du att ett barn kan smittas av HIV på förskolan?
  • Thalis
    Emeli skrev 2011-08-03 11:15:05 följande:
    Nej, du får inte veta det om inte föräldrarna väljer att vara öppna med barnets smitta. Med tanke på hur stigmatiserande både hepati -och HIV-smitta är har jag full förståelse för om föräldrarna väljer att INTE informera.

Jag är lärare, och inte ens vi som arbetar i skolan får veta om något barn bär på blodsmitta. Om något barn börjar blöda ska vi alltid skydda oss med handskar när vi hjälper barnet. Skyddsutrustning och förbandsmaterial finns uppsatta på flera platser i skolan.

Skolhälsovården kan vara informerade om smittan, men de har mycket strikt tystnadplikt även gentemot skolans övriga personal.   

Lite speciellt är det om ett barn gör sig illa i t.ex. slöjden. Då är det även verktyg eller t.ex. symaskiner som måste   rengöras, nålar som måste kasseras osv.
    Som vanligt!!!
  • Thalis
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-08-03 11:43:12 följande:
    Det tror jag knappast, det finns ingen anledning att ljuga om blödarsjuka på det sättet.
    Precis!
    Blödarsjukan och HIV är två olika sjukdomar, den ena är ärvs och finns i generna .
  • Thalis
    Anonym skrev 2011-08-03 11:44:51 följande:
    Som någon annan skrev, genom att vara "blodsbröder" (fast man kanske inte håller på med sånt längre), eller om barnen skadas och på så sätt blandar blod.
    Men personalen bör ju veta att man inte leker med sådant på förskolan!
    Hur många 2-5 åringar känner till detta med "blodsbröder" eller som är villiga att sticka hål eller skära sig för att få ut blod?
    Det är inte precis det vanligaste leken och jag tror att den som skrev detta i tråden hittar på för sina egna syften skull eftersom hon är emot adoption .
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?