Inlägg från: Emeli |Visa alla inlägg
  • Emeli

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Thalis skrev 2011-08-03 13:20:02 följande:
    Det tror jag att hon har!!
    Det tror jag också.
  • Emeli
    Thalis skrev 2011-08-03 13:13:07 följande:

Det är faktiskt första gången jag ser att du blir irriterad,men jag förstår dig!
    Skönt att du skriver i denna tråd,för någon måste ju få dessa människor att förstå. Själv har jag gett upp .
    Ja, jag brukar kunna behärska mig men det finns gränser. Morrrr ...  Demon

Är glad att se dig här också. Glad
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-08 19:52:07 följande:
    *ser mina skattepengar rulla iväg*
    Ja, skattepengarna som du och jag och alla andra har betalat in rullar lika fort som när du eller din unge behöver vård, mediciner, stöd eller omsorg. Precis lika fort.

Det kanske har gått dig alldeles förbi, men vi adoptivföräldrar är som grupp ofta höginkomsttagare, och du ska ha fullständigt klart för dig att vi betalar massor av skatt.Massor! Mer än du kanske kan föreställa dig. Om någon insinuerar att våra barn inte skulle ha rätt att få vård, mediciner, omsorg eller annat stöd som det behöver blir jag vansinnigt irriterad. Våra familjemedlemmar har exakt samma rättigheter som alla andra som bor i Sverige. Det gäller ALLA våra familjemedlemmar.
  • Emeli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-08 20:11:50 följande:
    Meh, de är ju inte SVENSKA barn, juuueh!!!!11!!! Obestämd
    Ehhh, ..... jo. Hur tänkte du nu?  {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Emeli
    Thalis skrev 2011-08-08 20:16:44 följande:
    Min andra FL-hjälte var ironisk!
    Jag vet.
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-08 20:21:00 följande:
    Påstår du att dina barn är Svenska?
    Ja, det är klart.
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-08 22:10:55 följande:
    Vart är dom födda? 
    Vet du inte att man skiljer på befintlighet och riktning?
  • Emeli
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-09 10:52:59 följande:
    Av rättviseskäl, och då barn överlag kostar så många "sköna skattekronor" så tycker jag att alla foster ska tvångsaborteras. Bara vuxna ska få invandra till Sverige, mot att de låter sig steriliseras, så att vi slipper de kostsamma barnen i samhället. Tänk vad med skattepengar vi sparar!!
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-09 12:31:47 följande:
    Ja, givetvis! Och de blir utkastade när de går i pension! ;D
    ... och så återinför vi ättestupan för infödda skröpliga gamlingar. Tänk vad mycket skatt vi kommer att spara.  *harkel, harkel*
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-09 20:57:49 följande:
    hur menar du nu?
    Något som ofta brukar hållas fram i främligsfientliga kretsar är att "invandrare" inte kan svenska språket tillräckligt bra.

Du skrev "Vart är dom födda? " Eftersom du frågar ser du uppenbarligen inte ens dina egna fel. Ordet "vart" använder man när man syftar på riktning, t.ex. "vart ska du gå?". Om man syftar på befintlighet ska man använda ordet "var". Det heter "Var är de födda?".  Du ska ha fullständigt klart för dig att mina utlandsfödda adopterade barn vet det.
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-09 21:08:16 följande:
    Jo, det är stor skillnad på att vara Svensk och på att vara Svensk medborgare.
    Kan du vara snäll och förklara den skillnaden!
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?