• Anonym

Hur länge är barn i familjehem?

Men vadå? Vad konstigt! Ingen är i familjehem 10 år, om ngn förälder funkar! Ingen kan ersätta en förälder! Då flyttar man väl?! Nä, det kan vara kortare än 1 år!

• Anonym

Varför har du flera trådar angående samma sak? Det här har väl kommit upp i din relativt nystartade tråd?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-02 22:29:04 följande:
    Varför har du flera trådar angående samma sak? Det här har väl kommit upp i din relativt nystartade tråd?
    Sorry ber om ursäkt!
    Det skulle inte hamna här alls!
    Ber om ursäkt!
  • Anonym
    Life as we know it skrev 2011-08-03 09:59:00 följande:
    Jag var i samma familjehem i 16 år...
    Va det bra eller dåligt?
  • Anonym

både ett lvu och een solplaceringing omprövas varje halvår. Du har rätt att delta och ha en advokat. Soc är oftast dåliga på att informera om det. Se till att ta till dej de anledningar ditt barn är omhändertagen på och börja arbeta med det om du vill ha en chans att få hem ditt barn så fort som möjligt. Och skaffa advokat!

• Anonym

Tyvärr (tur?)  så är det inte du som avgör hur länge barnet är placerat. barnet är omhändertaget av en anledning, se till att du faktiskt förstår den anledningen och verkligen jobbar av RÄTT anledning för att du ska få hem det.

• Anonym
    Life as we know it skrev 2011-08-04 08:15:17 följande:
    För mig var det väldigt bra. Min mamma avskydde det, men i såhär i efterhand förstår jag inte hur hon skulle kunnat ta hand om mig...
    Vad glädjande att höra att du fått bo i samma familj så länge och att du trivdes!
    Tyvärr så brukar det vara just det som är det största problemet med placeringar att föräldern inte ser sina brister,
    förmågan till självinsikt är liten om den ens finns och det brukar många gånger övergå till hat och myndighets förakt!
    Det viktigaste är att DU tycker att det varit bra, att DU trivts och INTE vad din mamma tycker, tänker och känner!
    Det handlar om DIG! Det handlar om BARNEN och inte föräldrarna!
    Har man varit placerad i så många år som du har så har man som förälder haft många år på sig att försöka se till att man blir en omsorgsfull mamma/pappa!
    Underbart att du haft det bra trots att du varit placerad:)
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-08-02 22:27:20 följande:
    Jag har inte varit ifrån min son ens 2 dagar i sträck under hela hans liv. Han är 10 år.
    Skulle kanske tänkt på det lite tidigare.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-08-04 21:13:36 följande:
    På att inte bli sjuk?
    Det är väl inte för att du är sjok som du inte har barnet hos dig? Ska du på rehab för att du är sjuk? Man har alla ett val, i det läget valde du bort ditt barn.
  • Anonym

Vad är det du ska rehabiliteras för?
    Varför vill soc placera barnet i familjehemmet? 

Svaren på dom frågorna är i högsta grad relevanta om man ens ska kunna påbörja en spekulation om hur länge det kan tänkas ta tills barnet är hemma igen.

Svar på tråden Hur länge är barn i familjehem?