Inlägg från: requiem |Visa alla inlägg
  • requiem

Vart ska vi bo i Umeå?

Om ni registrerat er nyligen på bostaden så är ni sent ute. Räkna  med att stå i bostadskö i minst ett år. Vill ni ha ett "bra" område så får ni stå i bostadskö i 4-8 år.. Så googla på privatahyresvärdar.

Mina favoritområden för lägenhet : Centrum, Öst på stan, "centrala" teg, berghem, haga, väst på stan
    Mina andrahandsområden för lägenhet: västerslätt.

Googla på en karta så får ni en uppfattning om vad som är nära umu. När jag och exet bode ihop bodde vi i en fräsch 2a på 65 kvm på haga för 6000 kr i månaden (inkl, varmvatten, parkering och tv).. Läget och lägenheten var kanon så där av var hyran 500-1000 kr högre än normal fall för en hyres på den storleken & på det läget.

• requiem
    Hego skrev 2011-08-06 13:08:39 följande:
    När vi flyttar har vi stått i kö i ca 1.5 år. Vi ska bara bo där i ca 2.5 år medan jag pluggar så vi är inte särskilt kräsna. Hellre gammalt och billigt än nytt och dyrt. Vi funderar även på att bo utanför stan för att få det billigare och kanske trevligare. Men kan vi hitta nåt inom cykelavstånd skulle det vara bra. Om vi bestämmer oss för att bo utanför, vet någon hur det fungerar med parkering på universitetet? Finns det att hyra månadsvis? 
    Det är billigt med parkering på universitetet 12 kr per dag (man när ju inte där varje dag). 
    Du kan också kolla in på privata hyresföretag. 

Balticgruppen AB                (+46) 090-71 72 00                                           
    www.balticgruppenbostad.se

Brattbyföretagen                (+46) 070-541 42 43

Franklin Fastigheter
    www.franklin.se

MaTob AB                           (+46) 070-582 09 34                   

www.matob.se

LUMAF                                (+46) 090-715 800                     

www.lumaf.se

Lerstenen                            (+46) 090-70 41 80                                     
    www.lerstenen.se

Stena Fastigheter               (+46) 090-10 85 51

Kustbostäder                      (+46) 0930-200 07

HSB                                 

www.hsb.se

Tegs mark och bygg           (+46) 090-77 60 30                                           
    www.tegsmarkbygg.se

BAB Fastigheter                  (+46) 090-77 26 10

Norrporten 
    www.norrporten.se             (+46) 090 – 17 54 40

Riksbyggen 
    www.riksbyggen.se

Akelius                                                                           
    www.akelius.se

Norrvidden
    www.norrvidden.se

Svar på tråden Vart ska vi bo i Umeå?