• Anonym (misstag)

Kan han begära faderskapstest

Drar en lång historia kort.

Var tsm med en kille förra året 2 ggr hade vi sex.
    Hade mens den 20 feb och då var det sista gången vi hade sex.

Upptäckte efter det att jag var gravid och har en dotter som föddes i början av dec.

Jag är inte säker på att han är pappan eftersom jag var med en annan kille efter det och jag fick inte min mens den 20 mars (den är regelbunden)

Nu vill iaf den första killen ta ett faderskapstest och kolla, han hotar med polis och soc.
    Kan de göra något?

Som pappa står den andra killen på pappret 

• Svar på tråden Kan han begära faderskapstest
  • bananflugekärlek

Det hoppas jag verkligen att han kan.

• lostinspace

Vad är problemet? Det är klart ni skall ta testet? Framförallt för ditt barns skull.... Hur kul tror du det är för barnet att inte veta vem hans/hennes pappa är?

• Anonym (omg)

Han kan dra dig till rätten om du inte går med på det ! ( Har hänt min vännina) 
    Mitt tips är att du för DITT BARNS skull gör det!
    Ingen vill leva i en lögn, och jag tror du vill att ditt barn ska leva i en sann värld och inte en falsk bild du målat upp :) 

• Anonym (omg)

Han kan dra dig till rätten om du inte går med på det ! ( Har hänt min vännina) 
    Mitt tips är att du för DITT BARNS skull gör det!
    Ingen vill leva i en lögn, och jag tror du vill att ditt barn ska leva i en sann värld och inte en falsk bild du målat upp :) 

• Anonym (nej)

Nej, det kan han faktiskt inte. De enda som kan väcka utredning i läget som det är nu är du eller den man som står angiven som barnets pappa. När barnet fyllt 18 kan h*n själv också gör det.

• Emmacornelia

Men herregud! Jag tycker det ät sjukt att han ska behöva hota med en sån sak! Varför går du inte bara med på testet? Vad är du för mamma som vill att din dotter ska leva i en lögn hela sitt liv?!

• Emmacornelia
    Anonym (nej) skrev 2011-08-02 23:55:52 följande:
    Nej, det kan han faktiskt inte. De enda som kan väcka utredning i läget som det är nu är du eller den man som står angiven som barnets pappa. När barnet fyllt 18 kan h*n själv också gör det.
    Är det sant? Gud vad sjukt isf! 
  • Anonym (nej)
    Anonym (nej) skrev 2011-08-02 23:55:52 följande:
    För att förtydliga lite: Givetvis kan han gå till familjerätten med sin begäran, men så länge inte du eller barnets (nuvarande) pappa godkänner så kan de inte göra något.
  • Anonym (misstag)

drf att chansen att han skulle vara pappan är försvinnande liten eftersom ni tydligen inte har läst (vissa av er) att jag fick min mens samma dag vi hade sex. Sen efter det så träffades vi aldrig mer.

SÅ ni som menar att jag ska göra det tror att jag ahde äl samtidigt då eller? Att spermierna överlver mitt i mensen tror jag knappt ftersom det rinner ut så mycket.
    Skulle de då ha överlevt ca 7 dar minst innan jag ahde äl eller hur menar ni nu? 

• Emmacornelia
    Anonym (misstag) skrev 2011-08-03 00:00:03 följande:
    drf att chansen att han skulle vara pappan är försvinnande liten eftersom ni tydligen inte har läst (vissa av er) att jag fick min mens samma dag vi hade sex. Sen efter det så träffades vi aldrig mer.

SÅ ni som menar att jag ska göra det tror att jag ahde äl samtidigt då eller? Att spermierna överlver mitt i mensen tror jag knappt ftersom det rinner ut så mycket.
    Skulle de då ha överlevt ca 7 dar minst innan jag ahde äl eller hur menar ni nu? 
    Om du nu är så säker, varför inte bara göra testet? Det borde väl ligga i allas intresse att barnet har RÄTT pappa!
Svar på tråden Kan han begära faderskapstest