• Anonym (Brandskada)

Skadeersättning?

Någon som kan det här med skadeersättning från försäkringsbolag?

Min sambo var med om en lägenhetsbrand för snart 7 år sedan, hela ryggen, delar av magen, benen, armar är täckta med ärr... (mest 3:e gradens brännskador) Ena axeln är förstörd, ett finger stelopererat, osv.

Kan han få ut någon ersättning för sina skador när det gått så lång tid?
    Han har mått för dåligt för att ta tag i det tidigare, vilket inte är så konstigt. Han var 30 sekunder från döden. Låg på sjukhus i flera månader osv.

Han hade försäkring hos folksam när olyckan inträffade...

• Svar på tråden Skadeersättning?
  • sallybuse

Ja de kan han.Jag råkade ut för en ridolycka 2004.Och anmälde allt till Folksam.Och de tog ett par år sen fick jag en ersättning som jag blev jätte glad för.Så säg till din pojkvän att han tar kontakt med Folksam.

• Anonym (Brandskada)

Tack för ditt svar! Han har precis skickat in ett mail till folksam där han beskrivit skadorna, ett steg i rätt riktning...

• sallybuse

Ja jag önskar er lycka till.Och hoppas att han får ersättning.Men i och för sig så vad betyder pengar i ett sånt här tillfälle.Men de gör ju alltid något.Man kan ju alltid hitta på nått med pengarna.Vi satte in nya fönster o ett nytt HTH kök för mina pengar.

• Anonym (Brandskada)

Han var försäkrad genom facket säger han, så det borde han varit då tycker jag...

• Anonym
    sallybuse skrev 2011-08-03 10:44:51 följande:
    Ja de kan han.Jag råkade ut för en ridolycka 2004.Och anmälde allt till Folksam.Och de tog ett par år sen fick jag en ersättning som jag blev jätte glad för.Så säg till din pojkvän att han tar kontakt med Folksam.
    men... måste man då inte ha haft en försäkring hos folksam vid tiden för olyckan?
  • Sweet life
    Anonym (Brandskada) skrev 2011-08-03 11:05:43 följande:
    Han var försäkrad genom facket säger han, så det borde han varit då tycker jag...
    Då får han kolla med facket vilket försäkringsbolag det var.. Folksam hjälper bara sina kunder... Så är han/facket inte kund hos folksam kommer dem inte kunna hjälpa honom..
  • Sweet life
    Anonym skrev 2011-08-03 11:05:51 följande:
    men... måste man då inte ha haft en försäkring hos folksam vid tiden för olyckan?
    Jo, det måste man..
  • Anonym (Brandskada)

Han har haft försäkringen genom folksam, det vet jag.. Han har fått ut en liten summa efter olyckan, men det var för hans ägodelar som brann, inte för kroppsskadorna...

• Anonym
    Life as we know it skrev 2011-08-03 11:07:08 följande:
    Jo, det måste man..
    jag tänkte väl at det var ett märkligt råd...
Svar på tråden Skadeersättning?