Vinterkläder!? Vad? Ullkläder - ullribb från norge?
Är på jakt efter rätt kläder till den lilla damen som ska börja på dagis i höst, och därmed ska ullkläder inför vintern införskaffas. Här uppe kan det krya ner mot -20 och mer, så ordentligt under är vad som krävs.
Den föregående vintern hade vi underställ från lindbergs i merinoull, en fleecebyxa och jacka ovanpå och så overallen från pop. Hon var ofta kall! Det kommer att bli en vinteroverall från Inter Sport i år, av märket 8848 som har fått bra recensioner och ska vara varm. Nu är min tanke att byta ut det andra lagret som tidigare varit fleece, till ullfrotte, eller ullribb är det rätt eller fel?
Tänker att ett ställ i merinoull som första lager, ullfrotte eller ullribb från norge som andra lager, och slutligen overallen. Dock läste jag nu på hemsidan, där jag hittat denna ullribb att det är första lager? Vad säger ni som kan?
Tips mottages tacksamt :)
Och slutligen, hur gör ni andra när ni skickar era barn på dagis i smällkalla vintern.Kör ni på ullunderställ även inomhus, eller kan jag kräva att personalen ska byta till det när dem ska gå ut? Känns tufft mot personalen, dottern är van efter föregående vinter.