• Linnemo

    Snabba svar ang borttappad festivalbiljett??

    Min glömska har ställt till det ordentligt för mig igen! Idag (igår) köpte jag en festival-biljett för 500kr. Jag köpte den via en butik som sålde via ticnet. Jag lämnade namn och tel nummer innan jag fick biljetten.
    Nu har jag varit en stjärna och förlagt denna, om jag uppvisar kvitto hos affären jag handlade, kan jag få en ny?

    Festivalen börjar imorgon och ligger 20 mil härifrån, och det är meningen att jag och en vän skulle ta bussen kl 7 på morgonen från vår hemort. Jag skulle helst ta nästa buss imorgon vid kl 11 för att se om biljetten upphittats någonstans, men min vän vill inte detta och tycker att jag ska köpa en ny, men jag är verkligen inte rik..

    Jag är stressad och villrådig, hur tycker ni att jag ska göra?

  • Svar på tråden Snabba svar ang borttappad festivalbiljett??
  • Sunningdale

    Nej, jag tror inte att du kan få en ny. Butiken du köpte från beställer in X antal biljetter och säljer vidare. Det är inte lätt att få tillstånd att bli återförsäljare av festivalbiljetter och det är hård granskning och lite vinstmarginal. De kan inte bara "ge" dig en ny, eftersom de då måste redovisa och betala till själva arrangörerna. 


    Mamma till Aristogeiton 2004 - London 2006 - Phaedra 2008
  • Linnemo

    Ok.
    Jag har även ett etiskt dilemma med min vän. Jag mår redan dåligt över att biljetten är borta (Jag tappar bort saker hela tiden och blir fruktansvärt frustrerad) och vill rensa i varenda vrå efter den oavsett om jag missar första bussen på morgonen och får ta nästa, men min vän vill inte pga panik-ångest attacker och vill komma iväg så fort som möjligt. Ska jag offra 500kr till för att finnas för min vän eller hoppas på att hon klarar sig själv (Hon har bekanta på bussen) för att inte rasera min ekonomi? Jag måste hursomhelst åka till campingen då den står i mitt namn.

    Konstig fråga, jag vet...

  • Mint

    Om 500 kr raserar din ekonomi så kanske du inte borde gått på festivalen överhuvudtaget?

    Jag hade köpt ny biljett. Dyker den gamla upp så får man slänga bort den och försöka glömma - det är sånt som händer, men förhoppningsvis inte för ofta. 

Svar på tråden Snabba svar ang borttappad festivalbiljett??