• mysigamamman

    har ingen kontakt

    Min son är 8 månader o allt har hittills gått bra:) Men vill gärna att han ska ha kontakt med både  mor o farföräldrar. Jag o barnets pappa har "rykt ihop" med hans föräldrar o vi har inte haft kontakt nu på ett par månader. Och jag känner i nuläget att någon kontakt inte är aktuell. Men hur ska man göra i framtiden? Tänker på jul, födelsedagar e.t.c....

  • Svar på tråden har ingen kontakt
  • Lovely Miia

    På vilket sätt har ni rykt ihop??
    Barnet ska inte få lida för att ni vuxna inte kan komma överens!!!

    Barnet har rätt till att träffa både sina mor i farföräldrar!

  • mysigamamman

    Jag håller med om att vårt barn inte ska behöva lida för det, men nu är det så att de har gått emot oss "gaddat ihop sig" mot oss och pratat skit, vilket vi inte tänker acceptera! Vi har bestämt att lägga det bakom oss o börja om på nytt, men det tog tydligen väldigt hårt på dom att vi sade till dom att ddet här tolererar inte vi. Så i själva verket är det dom som inte vill träffa oss. Men har hört på omvägar att de vill träffa oss o att de inte tycker att de gjort något fel! Därför!

  • Konstantine

    Alltså det funkar ju inte alls att ert barn har kontakt med farmor o farfar om inte ni har det... Ni skulle då alltså lämna bort ert barn till folk ni (kanske?) inte litar på och inte tycker om. Hur vettigt låter det?
    Jag tycker absolut att du ska släppa tankarna på att ert barn ska träffa dom om inte ni vill träffa dom.
    Jag har också haft dåligt samvete för att vårt barn inte har träffat viss släkt när vi har varit osams med dom, men jag kom fram till att det är viktigare att vårt barn är med oss än folk jag inte tycker om

  • mysigamamman

    Nä, det håller jag med om, att träffar inte vi dom så ska inte vårt barn heller göra det, inget vi hade tänkt heller... Men ska jag hålla på att vi har rätt i den här konflikten eller ska vi böja oss bara för att vårt barn ska få träffa sin farmor o farfar?? Jag tycker att alla barn har rätt till o träffa både sina mor o farföräldrar, men ska man behöva stå ut med en massa skit när man är där?  Ska vi bara svälja o gå vidare eller stå på oss?? Nån som har några råd? Tack på förhand :)

  • Konstantine
    mysigamamman skrev 2011-08-15 20:19:39 följande:
    Nä, det håller jag med om, att träffar inte vi dom så ska inte vårt barn heller göra det, inget vi hade tänkt heller... Men ska jag hålla på att vi har rätt i den här konflikten eller ska vi böja oss bara för att vårt barn ska få träffa sin farmor o farfar?? Jag tycker att alla barn har rätt till o träffa både sina mor o farföräldrar, men ska man behöva stå ut med en massa skit när man är där?  Ska vi bara svälja o gå vidare eller stå på oss?? Nån som har några råd? Tack på förhand :)
    Nej nej nej, inte ska ni väl ta massa skit bara för att det är deras barnbarn? Hur normalt tror du dom kommer kunna bete sig mot barnbarnet när dom är osams med föräldrarna? Njaaa, det blir nog konstigt.
    Men menar du alltså att ni är osams med dom och nu gnäller dom att dom inte får träffa barnbarnet?
    Alltså det är ju inte en lätt situation, men för mig är det ganska självklart att mitt barn inte träffar folk jag inte vill träffa.
  • mysigamamman

    Ja, de gnäller o vi får höra det av min sambos syskon:( "De väntar in oss", o vill att vi ska höra av oss. (De ringer aldrig annars, jämt vi som får bjuda in oss själva). Tycker att har man gjort fel så ska man banne mig be om förlåtelse o inte vara så stolt. Får se vart detta slutar.

Svar på tråden har ingen kontakt