• lllm

Hur värmer ni barnmaten?

Har inte läst vad dem andra skrivit men jag gör såhär: Försöker undvika mikro så gott det går och förvarar mina smakportioner grönsakspuréer i fryspåsar (tillplattade så de går fort att tina) i frysen! Tar upp en påse på morgonen o sen när de är dags att äta lägger jag påsen i en skål rätt varmt vatten, vänta några minuter sen är de ljummet och precis så min dotter vill ha maten! Ha påsarna tillplattade så går de fort att tina o värma upp :)

• lllm
    Gloxi skrev 2013-10-05 14:59:43 följande:
    Lite lustigt att vara rädd för att värma mat i mikro, men göra det i en plast eller fryspåse. Personligen skulle jag aldrig göra det. Men, ni kanske har några specialvarianter som inte utsöndrar några ämnen i maten? De vanliga kan nämligen göra det.

Jag vet inte alls vad som är rätt eller fel! Försöker bara undvika mikro för man hört en del att de förstör ämnen i maten, men vad vet jag är ingen expert tyvärr.. Det känns som att det finns mycket som utsöndrar ämnen så vet inte vad man ska göra för att undvika det! Så de är upp till var och en hur man ska göra, till den dan då de kanske kommer att rekommenderas något!
Svar på tråden Hur värmer ni barnmaten?