• mandelblomma

    ni med tvillingar...lika kläder, samma kläder och liknande

    jag funderade lite då jag fick frågan i en annan tråd om att ha samma kläder till tvillingarna, alltså de har inte två enskilda garderober. Av mina bekvämlighetsskäl men också för att de i bland vill ha ex tröjan med lejon på som det bara finns en av, så L har den en dag och sen någon dag senare kan C ha den.
    Är jag helt själv om att vara så här "lat" ?
    Samma sak med ex regnjackor, inte en susning om vems som är vem utan tar bara ett par.

  • Svar på tråden ni med tvillingar...lika kläder, samma kläder och liknande
  • bem84

    Vi har två enskilda garderober till våra, men de är kille/tjej och har dessutom olika storlekar. Men däremot så lånar jag mellan av det som är i mellanstorlek så att säga. Plus att tjejen (som är en storlek mindre) ärver en hel del från killen. Jackor, skor et.c. får de däremot alltid varsin av och helst i olika färger. Men vi är också "lata" ibland och tar dom byxor som är närmast och sådär om det är något som passar i storlek.

    Hellre så än att dom ska ha precis lika outfit samtidigt tycker jag :)

    När dom blir större kan jag nog tänka mig att dom vill ha helt egna garderober däremot ;)

  • mandelblomma
    bem84 skrev 2011-08-04 20:23:30 följande:
    Vi har två enskilda garderober till våra, men de är kille/tjej och har dessutom olika storlekar. Men däremot så lånar jag mellan av det som är i mellanstorlek så att säga. Plus att tjejen (som är en storlek mindre) ärver en hel del från killen. Jackor, skor et.c. får de däremot alltid varsin av och helst i olika färger. Men vi är också "lata" ibland och tar dom byxor som är närmast och sådär om det är något som passar i storlek.

    Hellre så än att dom ska ha precis lika outfit samtidigt tycker jag :)

    När dom blir större kan jag nog tänka mig att dom vill ha helt egna garderober däremot ;)
    vi är så hemska att de i bland har exakt samma outfit också ;)
    Men oftast är det inte samma och ofta är det lika tröjor men olika färger.
  • Electra84

    Jag har oxå två olika garderober, fast de är ju en av varje med. men mjukis byxor som är neutrala använder dom tillsammans osv. de är ju inte gratis att köpa kläder till två barn heller..

  • LitaFord

    Mina har gemensam garderob men jackor och skor har de egna, i olika färger/modeller. Vissa kläder är egna, vilket blir väldigt förvirrande när maken ibland sätter fel tröja/klänning/mössa på fel barn

  • mandelblomma
    LitaFord skrev 2011-08-05 14:05:10 följande:
    Mina har gemensam garderob men jackor och skor har de egna, i olika färger/modeller. Vissa kläder är egna, vilket blir väldigt förvirrande när maken ibland sätter fel tröja/klänning/mössa på fel barn
    jo jackor och skor har de egna här med, men det händer att de tar varandras i alla fall.
  • strojes

    Mina tvillingtjejer är 3,5 år gamla och har vars en garderob. De har inte ett endaste plagg nu som är likadana. De väljer oftast själva vad de ska ta på sig av sina kläder. Det finns en del matchande kläder, lika mönster men olika färg tex. Den ena har mest ljusa kläder som rosa tex och den andra har fastnat för lila och har även en del annat i lite abdra mörkare färger.

  • MariaT

    Våra pojkar fick "egna" kläder vid tvåårs ålder och sedan dess har de själva varit väldigt noga med vems kläder som är vems.

    Vi gjorde precis som många andra tidigare, hade samma kläder för att det var "lättare". Det är förstås skillnad om man har en pojk och en flicka, där skiljer ju sig kläderna en del.

  • enny signatur
    MariaT skrev 2011-08-06 18:49:38 följande:
    Våra pojkar fick "egna" kläder vid tvåårs ålder och sedan dess har de själva varit väldigt noga med vems kläder som är vems.

    Vi gjorde precis som många andra tidigare, hade samma kläder för att det var "lättare". Det är förstås skillnad om man har en pojk och en flicka, där skiljer ju sig kläderna en del.
    Det skiljer sig ju för att man väljer så.
  • jj81

    Nu har jag flicka/pojke och då blir det ju lite annars som någon skrev ovan. Jag är så hemsk att jag gärna sätter en klänning på min tös men inte min pojke. Han får nöja sig med färgglada tröjor & byxor istället Byxor däremot brukar blandas hej vilt. Ja, vissa tröjor också för den delen.

    Hade jag haft  2 pojkar t.ex så hade de nog fått dela på de mesta av kläderna tills de blev lite större.


  • Goffer

    Vi har och har alltid haft egna garderober till våra killar, dom är 2  och ett halvt nu.
    Vi försöker alltid matcha kläderna med samma motiv men olika färger. Dom tycker extremt lika om allting så helt olika kläder skulle inte funka.
    Det händer att dom är helt lika klädda på dagis, men det är för att personalen ska få anstränga sig lite och inte bara se på kläderna vem som är vem.

Svar på tråden ni med tvillingar...lika kläder, samma kläder och liknande