perthes sjukdom, någon mer?
Jag hade en jäkla otur rent ut sagt. När jag var runt 7 fick jag ganska ont i benen när jag gick. Jag träffade 2 doktorer varav den ena konstaterade att jag hade växtverk och den andra påstod att jag hade sträckt mig och rekomenderade att jag skulle springa och röra på mig mer, vilken bedrövelse. Tillslut gick det så långt att jag vred in benet helt. Efter ett antal sängliggandes dagar hemma från skolan kom jag äntligen till en ortoped som genast visste vad det var när han såg mig. Jag skickades till Astrid Lindgrens barnsjukhus där jag fick en akuttid för operation.
Mycket av fritiden gick till sjukgymnastik både i vatten och på gym, flera ggr i veckan. men det tog flera år innan jag kunde gå helt kryck-fri och var på väg att bli nästan helt återställd.
Sen kom bombnedslaget. Min andra höft hade börjat deformerats. Det innebar ju självklar samma procedur om igen men sjukgymnastik och operation.
Jag är 20 idag och det var ca 3 år sen jag blev "friskförklarad". Jag har skitont idag, varje dag. Oavsätt om jag belasta eller inte.
Så jag avundas er som lever med det ganska så bra! :D