• Turez

babykläder strl 50/56 - hur mycket köper ni?

Köp inte allt för mycket i storlek 50. När jag gick igenom lillans garderob nu så var det mycket i storlek 50 hon aldrig använt och något som hon bara använt någon gång. I början ska de ju ha mycket närhet hud mot hud och därför behövs det inga kläder.
    Vi använde inga pyjamasar utan bara en bomullsfilt.
    Storlek 56 är en bra storlek att köpa kläder i.
    Vissa body-typer i 56 kan min fyra månaders ha fortfarande. Det har med matrialet på kläderna att göra.
    Andra bodysar är inte lika töjbara.

• Turez
    älskarlivet81 skrev 2011-08-05 09:43:31 följande:
    Ska ha? Och behövs inga kläder?? Vi hade i princip aldrig närhet hud mot hud.. Jag går liksom inte naken inomhus, hehe...

Det bästa är hud mot hud i början. Men ska och ska.
    Nu menar jag inte att alla ska gå nakna.
    Utan bebisen har blöja och mamman är utan tröja vid amning och pappan kan sitta i soffan och ha lillen i famnen, utan tröja. Vips, så är du inte naken Flört

Men så vitt jag vet så föds vi inte med kläder...
  • Turez
    stoltmamma87 skrev 2011-08-05 09:50:01 följande:
    har som sagt bara 3plagg i strl 50 resten i strl 56 sen kommer det säkert bli mycket hud mot hud, men sen ska man ju ut o gå massa härliga promenader o då måste ju lite kläder finnas till hands bommulsfilt har jag också inhandlat en d glömde ja skriva - kan ju vara en liten trygghet för bebben kanske tänker jag. kan ju bli som en snuttefilt typ..
    Allting faller på plats när lillen är här.
    Då gör man lite som man vill :)
Svar på tråden babykläder strl 50/56 - hur mycket köper ni?