• Kanelkakan

    Råd till minnestattuering...

    Jag vill göra en minnestattuering av mitt änglabarn. Har funderat på att tattuera in en mening. Typ, "Alltid i mitt hjärta" eller något likanade. Behöver lite hjälp med att komma på något fin. Har ni något förslag?
  • Svar på tråden Råd till minnestattuering...
  • Ängeln Teo

    Beklagar din stora förlust. Jag har en minnesfond och i den har jag texten: Jag bär på en ängel. Tycker jag är fint. Eller.... alltid älskad, aldrig glömd... Eller ungefär som du tänkte: För alltid i mitt hjärta


  • LillaMi

    Jag såg just på tv häromdan om n kille som mist sitt barn...han gjorde en minnestattuering som va så himla fin...de va 2 händer som höll ett litet barn... o så hade han text över de. de va svart/vitt...typ bara skuggat.

  • josse1

    jag har skrivit barnens namn på handleden, Jonathan är en ängel. jag valde att skriva bröderna på samma ställe.
    Jonathans gudmor ska skriva "kärleken övervinner allt" fast på latin, amor vincit någonting...
    det beror ju lite på hur stor tatuering du vill göra. jennyc här på FL har en jätte fin på sin arm tror jag att det är. med hennes sons fotavtryck bla. jag tror att den ligger i tråden "bilder på våra änglar".
    kram j


    jonathan 100621-101107
  • Kanelkakan

    Först så hade jag tanken på att göra en bäbisängel som ligger på ett moln. Men har ångrat mig, de blir nog för påtagligt att ett barn har dött. De är inte alltid man vill prata om de o visa upp den. 

    Josse1- beklagar eran förlust av er son. Ja jag har sett hennes tattuering. =) Den är fin.

    Jag funderar på någon mening på engelska. Något med att min ängel alltid är med mig. Svårt att komma på någon fin mening.  

  • Love83

    jag funderar på att tatuera av hans lilla fot och ha text -A moment in my arms but forever in my heart. Stavning? 

  • Farfalla

    Jag har en tatuering för Rasmus på vä underarm, en nalleängel och hans namn..

    Du kan ju fundera var på kroppen du vill ha beroende på hur mkt du vill kunna visa den....
    jag har inget emot att ha den så synligt och pratar gärna om honom/det som hände. Men alla är vi olika..
    Fundera noga vad och var Du vill ha den.

    Kram! 

  • Kanelkakan

    Du har ingen bild på den som du vill visa =) *nyfiken*

    Jag är också inne på att sätta den på underarmen.  

Svar på tråden Råd till minnestattuering...