• ZZ12

Hur många par höstskor och vinterskor har ditt barn?

Har en tvååring som går på dagis och funderar på vad som behövs i skoväg till höst och vinter....

Hur många par höstskor och vinterskor rekommenderar du att ha till 2-åring? Räcker det med ett par vinterskor el behövs ombyte på dagis....?
    Vilken typ av skor och vilka märken kan du rekommendera? 

Höst: vilken typ/märken av skor rekommenderar du då: Kångor, allvädersstövlar, fodrade stövlar?

Vinter: vilken typ/märken av skor rekommenderar du då: Kouma? Kavat?.....?????

TACK på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-06 14:22
    En fråga till: vad har ni för strumpor i vinterskorna?
    Hade två par tunnare ullstrumpor förra året, funkade ok.

Var köper ni ullstrumpor isåfall att ha i vinterskorna?? Söker både tunnare och tjockare ullstrumpor!
  • Svar på tråden Hur många par höstskor och vinterskor har ditt barn?
  • La Lola

Har aldrig haft några speciella höstskor....förutom stövlar.

Hedda hade 2 par vinterskor i vintras; ett par från Skopunkten och ett par Kuoma (hittar jag såna beg i år också så kör vi på den modellen denna vinter också).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Busbellan

På hösten brukar vi ha gympaskor (goretex) perfekt så behövs inte stövlarna tas på direkt det är lite fuktigt ute
    Vi har alltid bara haft ett par vinterskor också, men då ett par ordentliga, vattentäta såna så behövs inga fodrade stövlar.
    Mitt favoritmärke är superfit utan tvekan. Men har ditt barn breda fötter så funkar nog inte det märket. Andra bra skor är t.ex ecco och viking. Men superfit slår dem om jag ska välja

Mamma till Nora, August och Ella
  • ZZ12

Tack för svar!

Förra vintern hade vi ett par vinterskor, ett par Kavat Defender, så har ingen erfarenhet av ngt annat.
    De var väl OK tror jag, kanske att han var lite kall om fötterna ibland...?
    (breda fötter här, så Superfit funkar nog inte ....)

Fler kommentarer o tips mottages tacksamt!  

• Alexi

Dottern hade ett par vinterkängor och ett par allvädersstövlar förra året, funkade jättebra. Stövlarna var bra när det var lite blötare och kängorna när det var kallt och snö. Kommer köra samma uppsättning i år, stövlarna köptes på Din sko och kängorna på Stadium.

• Agnes och Ville

I vintras hade dottern ett par Sorell, hade bara dom. Det behövdes inga fler.

Nu till hösten har jag köpt ett par Viking Gore-tex, en lite högre sko. Den finns även som lågsko.

Till vintern vet jag inte vad det blir, maken jobbar med sånt så han tar hem

Fodrade gummistövlar har hon också'

• Fenomen a

Vi har gymnastikskor, höstskor (lite högre ex. skinnskor utan foder) varma fodrade vinterkängor. Och gummistövlar som oftast är på fsk. Det har vi från tidig höst till sen vår.

• Linnea84a

brukar ha ett par allväders stövlar å et par vinter kängor som e lite högre...på hösten ett par högre å kraftigare *gympaskor* =)

• Dr Mupp

Vi brukar ha en kraftigare gympadojja/promenadsko, ett par vanliga gummistövlar och ett par fodrade gummistövlar/allväderstövlar och ett par goretex vinterstskor. Det har räckt hitills.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Mumu

Ä ven om barnen har breda fötter så är det värt att testa Superfit. Mitt barn har breda fötter som attan, plus högra vrister. Ecco är helt uteslutet, de går absolut inte på, men Superfit funkar hur bra som helst. Skitbra märke, de höll sig vattentäta ända in på senvåren då de inte klarade slasket längre. Jag gick tillbaka med dem och fick pengarna tillbaka efter en hel säsongs användning, vilket jag tycker är schysst service, de i skoaffären menade på att goretexskor ska klara våren helt enkelt.

Mina barn brukar ha två par vinterskor, men det är lite overkill, för det brukar bara bli att de använder ett par ändå. Ska nog bara köpa ett par i år. Höstskor kan det bli fler av, man vill ju att de ska ha riktiga fodrade gummistövlar alt. allvädersstövlar, jumpadojjor och nån fodrad sko att alternera mellan. Herregud vad skor man köper på ett år!

Bäst just nu: Älskade sommar!
Svar på tråden Hur många par höstskor och vinterskor har ditt barn?