• Shibby 78

Ni som op bort äggledaren pga utomkvedshavande?

Jag var sjukskriven 2 veckor efter bägge mina operationer. Kände mig öm ett bra tag och sen blöder man ju ofta en del efteråt eftersom slemhinnan i livmodern ska ut.
    Hade dock inte ont av att gå på toaletten vad jag minns 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Man brukar upptäcka det tidigt, då äggledarna är smala som sytrådar så brukar man känna ganska fort om något fastnat.
    Jag har haft så mycket småblödningar så jag vet inte heller hur långt gången jag varit, men första X:et var nog runt v.8 och det sista hittade man lite tidigare då jag var mer vaksam på symptomen denna gången.
    Första gången slutade med ambulansfärd till Sahlgrenska med buken full av blod då äggledaren sprack medans jag var hemma. Andra gången hittade dom X:et inna det gått så långt men tyvärr fick jag ändå operera bort den då den var så pass skadad.
    Skönt att du fick en så lång sjukskrivning. Vila nu och börjar det göra mer ont så kontakta sjukvårdsupplysningen och se vad dom säger. 

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Men då hade den brustit eller? Jag hade 3 liter blod i buken när min brast, gär den väl sönder så blöder man fort. Siffrorna är lovande och många har helt normala graviditeter efteråt. 

Första gången satte jag in en hormonspiral efteråt då vi beslutade att skjuta på bebisverkstan eftersom allt var ganska chockartat. Efter det andra X:et kan jag inte få fler på egen väg så nu behöver jag inte fundera på skydd. Vi ville dessutom ha barn och gjorde IVF efter det andra X:et.... 

Tänk på att kontakta ditt försäkringsbolag och anmäla skadan. Jag fick ersättning för dagarna som jag låg inne, ambulansfärden samt ett engångsbelopp för organförlust.
    Jag vet att alla förskringsbolag betalar inte ut ersättning men jag har Trygg Hansa och dom gjorde det iaf.. 

• Shibby 78

Jag anmälde med en gång. Behövde inte skicka några papper. Dom skickade en fullmakt som jag fick skriva under så dom kunde begära ut mina journaler.

Svar på tråden Ni som op bort äggledaren pga utomkvedshavande?