• TereseA

Ni som op bort äggledaren pga utomkvedshavande?

Kom som total chock i söndags då jag kom in på akuten med smärtor i buken.Visades att jag var gravid.Gått på piller hela tiden,Inte glömt någon gång.

När jag gjorde vul sade gyn att jag hade ett utomkvedshavande och var tvungen att att op mig..antingen med tillhålsop el snitt då dem behöver ta bort mer. I mitt fall fick jag ta bort ena äggledaren. 
    I morgon är det 1 vecka sedan op och har fortfarande så ont, hur länge hade ni ont? tycker även man fåt ont när man går på toaletten.Både när man ska kissa och bajsa...man får kramper..är det normalt?

Hellre föda 5 barn än detta igen..ush..Tacksam för svar.. 

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Ni som op bort äggledaren pga utomkvedshavande?
  • TereseA

Är sjukskriven 1 månad...verkar redan ha slutat blöda. Fick aldrig någon klarhet hur långt gången jagvar mer än att hon sade att det var tidigt.

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Haft 3 st mellanblödningar..senaste månaden.Juni månad och innan hade jag som vanlig mens.så tippar på högst 4 veckor.Efter jag opererades sade dem att jag hade 2 liter blod i buken.Fick över en halv liter blod senare när jag var inlagd. Sjukt att man kan ha så mycket blod i buken..att det får plats.

Har gått på cerzette och får se vad jag ska byta till..vad bytte ni till?el ni kanske inte hade skydd efter.

Tycker var väldigt dålig info man fick på sjukhuset om allt vad utomkvedshavande innebär.Läst och googlat att risken är ca 20 % att man får det igen och blir man gravid igen så är chansen 80-90% att det utvecklas till normal graviditet..och även om man op bort äggledaren har man 60-65% att bli gravid igen..Tycker siffrorna låter lovande...:)     

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

Fick inte klart för mig om den brustit..Allt gick så snabbt.Från det dem sade att det var utomkvedshavande tog det ca 1 timme innan det blev operation.Var så chockad..fattade inte riktigt,kände mig helt tom nästan.Hann knappt bli nervös över att jag skulle sövas och opereras.Tack för tipset om försäkringen.Tänkte på det när jag låg inne.Har Länsförsäkringar olyckfall.

Läkarstudenten Grattis till plusset! 

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA

En fråga ang försäkringen..ska jag anmäla nu direkt?..jag har ju inte fått räkning el betalat för nätterna än el ska jag vänta och anmäla skadan?..kompletera man fler kvittor sedanre i såfall?..el hur funkar det?

Akiim är mitt liv 071004
  • TereseA
    Shibby 78 skrev 2011-08-07 21:06:39 följande:
    Jag anmälde med en gång. Behövde inte skicka några papper. Dom skickade en fullmakt som jag fick skriva under så dom kunde begära ut mina journaler.

ok..vad bra..
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Ni som op bort äggledaren pga utomkvedshavande?