Bilbarnstol i taxi??
Taxi Stockholm har ca 200 bilar med bakåtvänd bilbarnstol. Ring och förboka en bil med BB kostar inget extra. Kurir tror jag också har men mycket färre stolar än Taxi Stockholm.
Taxi Stockholm har ca 200 bilar med bakåtvänd bilbarnstol. Ring och förboka en bil med BB kostar inget extra. Kurir tror jag också har men mycket färre stolar än Taxi Stockholm.
Babyskydd vet jag att Taxi Stockholm INTE har! Dom har bilbarnstolar som barnet kan använda från typ 4-6 månader och upp till 3 år. Ganska logiskt om man tänker snäppet längre. En taxi har ju inte större bagageutrymme än en bil och ska den då ha med sej babyskydd, bilbarnstol, bältesstol och eventuellt en lös bilkudde (om det inte finns en inbyggd) så skulle ju bagageutrymmet vara fullt . Var lägger man då eventuellt bagage?
Nått att tänka på om man tar taxi in till förlossningen: Se till att ha nått rejält att sitta på OM vattnet skulle gå. Går vattnet i taxin och blöter ner sätet så kan bolaget kräva ersättning av er för det. Det går på hemförsäkringen om man nu har någon har man inte det så kan det komma att kosta många tusen då bilen eventuellt måste byta ut sätet. Samma sak om ni åker med egen bil.