funderar på att hyra ut studentrum i privatbostad...
Jag o min man bor i ett stort hus, där vi typ aldrig ens går upp på övervåningen.
Däruppe finns två ganska stora rum (ca 20 kvm per rum) i vardera änden av huset.
Det finns ett nyrenoverat badrum med dusch o plats för en tvättmaskin om man vill.
I den stora hallen (30kvm) mitt på övervåningen finns en stor skön tvsoffa plus platt-tv med en massa kanaler. Trådlöst bredband finns oxå. Hallen har gott om plats för t ex en micro, liten spis och kylskåp, även matbord och stolar, som vi givetvis införskaffar.
Vi funderar alltså på om vi skulle hyra ut övervåningen, vi bor på utkanten av en universitetsstad. Undrar nu om ett sånt här boende skulle vara attraktivt för studenter? Det är ca en mil till universitetet, men bussar går strax intill, plus att vi kan tänka oss att låna ut cyklar, som ändå bara står här. Jag jobbar dessutom inne i stan och åker in varje dag vid strax före 8.
Vad skulle vara en rimlig hyra för ett av rummen plus hälften av övriga utrymmen?
Är man som student intresserad av att hjälpa till med t ex hundpassning, städning mm, mot reducerad hyra?
Taxam för synpunkter!