• vetvadjagvill

rätt eller fel lägga sig utan godis och film?

kom hem i från en ganska lång semster härmodagen. Tog en lugn dag igår föratt barnen skulle återhämta sig. Vi skulle ta en "tidig" middag och sedan se film med godis. Men det var mycket tvätt och det tog lite längre tid än tänkt, de små som är 3 och 5 ble trötta och började gråta och skrika och det drog ut på tiden Jag ville inte strta en film kl 20 för det hade blviit läggning kl 21.30 då dvs alldeles för sent jag ville de skulle sova senast 20.30. Så jag ändrade mig och de fick sova istället... de blev givetvis ledsna.. väldigt överdrivet ledsna och grät eftersom de var så oerhört trötta. De somnade 20.30 och vaknade 08 pigga glada. Anser ni de var fel att de fick lägga sig utan godis och film nr vi hade pratat om att vi skulle göra det på kvällen? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden rätt eller fel lägga sig utan godis och film?
  • Anonym

varför såg inte barnen film medan du tvättade`?

• Welma

Jag hade tvättat och låtit barnen se på film och ätit godis.

• Ema86

låt dom se film idag istället då? om du känenr dig elak.

annars så tror jag inte att dom får men för livet ..  

• vetvadjagvill

jag tvättade dagtid. Vi ser inte tv dagtid framför allti inte närdet är väder att leka ute i, utan vi skulle se på film efter middagen. Dessutom äter vi inte godis dagtid före middagen om det inte är kalas förståss.

• Anonym
    vetvadjagvill skrev 2011-08-07 13:09:39 följande:
    jag tvättade dagtid. Vi ser inte tv dagtid framför allti inte närdet är väder att leka ute i, utan vi skulle se på film efter middagen. Dessutom äter vi inte godis dagtid före middagen om det inte är kalas förståss.
    Vad drog ut på tiden då????
  • vetvadjagvill
    Ema86 skrev 2011-08-07 12:38:38 följande:
    låt dom se film idag istället då? om du känenr dig elak. annars så tror jag inte att dom får men för livet ..  

De var jätteledsna i går men jag känner mig inte elak eftersom det till 99% kom av att de var trötta. De behövde verkligen sova och idag är de hur galda pigga som helst gråter inte nåt alls. jag ville mer höra vad ni tyckte om det, blev lite inspirerad av en annan tråd om att inte få lördagsgodis.
  • Iam

Mina bonusbarns pappa anser att även barn måste förstå att det ibland inte blir som man tänkt sig och att man då får ta det en annan dag. 
    T.ex som i ditt fall när tiden drar iväg och det blir för sent. 
    Jag tycker inte det är något konstigt alls.  

• Anonym
    vetvadjagvill skrev 2011-08-07 13:09:39 följande:
    vad var det då du planerat dåligt så att ni inte hann se film?
Svar på tråden rätt eller fel lägga sig utan godis och film?