Inlägg från: fantasy06 |Visa alla inlägg
  • fantasy06

Min 5-åring .....

Min son blir 5 år om 1 månad. Behöver råd och tips ang hans beteende och vårt bemötande. Han slåss, bits, sparkas, säger hemska saker, slänger saker på oss osv. Detta är riktat mot oss, aldrig några problem på förskolan. Hur ska man bemöta någon som håller på så här? Ibland kommer han självmant o säger förlåt, men vet inte om han förstår och menar det. Funderat på vart man kan vända sig för att få hjälp med detta, för bitvis känns det helt omöjligt att ha det så här. Samtidigt kan han komma en stund senare o vara världens mysigaste o snällaste kille. Tar gärna emot tips o råd från er :)

• Svar på tråden Min 5-åring .....
  • fantasy06

Han vet vad som gäller o har rutiner. Vet inte om hans beteende har med trots att göra eller om det är nåt "fel" på honom.

• fantasy06

Tack för tipsen. Försöker göra det som du skriver. Men ibland tryter tålamodet allt för fort tyvärr. Hade han bara sagt dumma mamma hade jag stått ut, det är mer i stil med idiot, jag ska slå dig osv. Sen så fort han inte får som han vill blir han jätte arg o gör aööt dumt o elakt som han kan komma på. Har,som jag skrev i början, funderat på vart man kan vända sig för att få hjälp med hur jag o hans pappa ska hantera dessa situationer. Men vet inte vart man vänder sig? Vissa dagar är vi ovänner det mesta av dagen o det är så tråkigt.

• fantasy06

Tolta: tack för ditt svar. Har haft samtal med förskolan då det var lite problem när han började på storbarnsavdelningen (syskonavdelning heter det kanske) men nu de senaste samtalen vi haft har jag fått reda på att allt funkar bra. Tack för dina tips på vart vi kan vända oss.

Svar på tråden Min 5-åring .....