• veh

Höst/vinterkläder till dagis bla..

lightfish skrev 2011-08-08 11:03:12 följande:
    Jag krymper alla förslag här och säger:Ett set regnkläder och lagom stora gummistövlarFleecetröja och byxorVindtätjackaEn vinteroverall som tål rejäl väta. Minst 4 par stickade tunna tumvantar (de har två par på Lindex för 39,50)Ett par ordentliga tjocka vinterhandskarEtt par galonhandskarEn höstmössaEn ordentlig vintermössa

Precis vad jag skulle föreslå. Funkade alldeles utmärkt! Möjligtvis skulle jag komplettera med varma sockar att ha i stövlarna, fram till att vinterstövlarna (som också behövs) kan börja användas. Jag själv har kombinerat ihop vindtät jacka med regnkläder, och köpt skalkläder istället.
  • veh
    Charlotte1987 skrev 2011-08-07 22:01:30 följande:
    Min dotter som nyss fyllt ett börjar dagis den 1 oktober. Vi har verkligen ingen aning om vad vi måste köpa till henne till hösten/vintern. Framför allt det hon behöver på dagis. Storleken är också svår tycker jag, just nu har hon 80, sitter perfekt, men vilken storlek bör vi då köpa på vinterkläder?Så snälla berätta för mig det vi måste skaffa oss  

Skulle absolut inte köpa större än stl 86. Mitt barn började ha stl 80 precis när hen började på förskolan, hade det ett halvår innan vi bytte till stl 86, sedan ett halvår med storlek 92 och nu är vi uppe i 8 månader med stl 98. Det byts inte storlek så jättesnabbt som under bebistiden när de blir litet större!
Svar på tråden Höst/vinterkläder till dagis bla..