• Anonym (HJälp!)

MIn sambo förstörde våtrumsmattan!!

Hamnat i en jäkla sits, min sambo har sagt att han lätt och utan problem kunde lägga matta i badrum..
    Sagt och gjort, jag handlar golv väggar och inredning för tusentals kronor.
    Sen visar det sig att han hållit på länge med allt och kommer knappt igång, jag frågar om han inte kan och jag ska anlita ett proffs, han säger flera gånger att han ska göradet själv!

Till sist kommer jag in och ser att han klippt hål här och där som måste skarvas med småbitar!!! och det runt vattenledningarna dessutom. KLippt hörnen snett och tror man kan täta med silicon i stället för mattsvets...

Alltså jag är helt förtvivlad, måste köpa ny matta.. han hotar dessutom skita i mig och allt och dra för att jag klagar!!!

Vad kostar det att få en hantverkare nu? Det blir väl dyrare om man inte köpt grejerna av dem dessutom?

Jag vet att jag e en idiot som inte anlitade proffs direkt men han sa att han kunde och inga problemem fanns!!

Vad ska jag göra!!

• Svar på tråden MIn sambo förstörde våtrumsmattan!!
  • MamaInternational

Blir mer ekonomiskt att låta din sambo skita i dig och dra. Och ringa in en hantverkare som tar timpeng och använder sig av det som finns. Och köper in det som fattas.

• Anonym

Ring en hantverkare innan din kille gör ännu mer och gör situationen dyrare att åtverka.

Han verkar vara en tölp förresten. Du förtjänar bättre.

• Eber

Man måste väl anlita mattläggare till våtrum? Det sa vår hantverkare som ska göra badrummet...

• Anonym

Du vet väl att försäkringen inte gäller om du tex får en vattenskada och det visar sig att någon hemmafixare har gjort arbetet.Våtrumsarbeten, rörmokeri och el ska man låta proffs göra.
    Det finns alldeles för många hemmafixare (speciellt män av någon anledning)som tror att dom kan en massa.En kompis köpte ett hus där förre ägaren fixat själv med både el och annat.Huset var livsfarligt att bo i.

• SnorkFröken01

Ring runt till ett flertal hantverkare och fråga vad de skulle ta för att fixa ert badrum. Det är otroligt viktigt att ringa fler än en så att du får många prisuppskattningar. Förklara för hantverkaren att du har material. Mina erfarenheter är att det inte är någon självklar nackdel att ha materialet inköpt.

Vad din sambo beträffar så är det tråkiga inte att han inte klarade att fixa badrummet, det tråkiga är att han inte inser att han inte är född till hantverkare. Och att han hotar att sticka. Är han tolv år??

Bit ihop och lycka till!!

• Anonym (HJälp!)
    Eber skrev 2011-08-08 15:05:06 följande:
    Man måste väl anlita mattläggare till våtrum? Det sa vår hantverkare som ska göra badrummet...
    Man måste inte men det ska utföras på fackmannamässigt sätt.. tro mig jag var skeptisk men min sambo kan ju allt.. tror han..
    Jag har liksom betalat allt mot att han skulle göra jobbet, sen tycker han att han lika gärna kan dra för att slippa skiten han ställt till med...
    Kollade att det tar en vecka att få hem en likadan matta.. sen att hitta någon hantverkare som har tid e inte det lättaste.. fan orkar inte vara utan badrummet så länge heller
  • MamaInternational

Snälla, du är väll inte kattägaren från annan tråd där gubben inte fixa en dörr så att katterna kunde dra..

• Anonym (HJälp!)
    MamaInternational skrev 2011-08-08 15:10:35 följande:
    Snälla, du är väll inte kattägaren från annan tråd där gubben inte fixa en dörr så att katterna kunde dra..
    Haha? Nej det är jag inte
  • EllanEriksson

Kasta ut karln, ring hantverkarn och hoppas på att denne e singel. XD

Skämt åsido.
    men helt ärligt.. Ring en hantverkare och låt killen sticka om de e så, verkar vara en riktig skithög iallafall..

• Anonym

låt karl dra och ring en hantverkare istället.

Svar på tråden MIn sambo förstörde våtrumsmattan!!