• Lepanden

Aprilbebis 2012

Hejsan, ännu en som väntar aprilbebis. Är i vecka 6 och har BF runt 11/4. Har känt molvärk en del men just idag är det inte så mycket. Anade redan innan jag tog testet att jag nog var gravid...mest på att jag var så jäkla genomvarm helatiden trots att jag inte var sjuk. Nu har jag som sagt lite molvärk då och då och brösten är lite ömma men inte så illa som jag förstår att vissa har det, kanske kan bero på att mina var ganska stora från början. Är inte jättetrött heller måste jag erkänna...min syster är i 4månaden och hon var från början helt utpumpad hela tiden och är fortfarande det, antar att det är individuellt hur mycket man påverkas. Vill bara att det skall bli den 13/9 för då har vi nästa besök hos BM. Spännande...det är första barnet för vår del. Jag är 32 och sambon 27 :)

• Lepanden

Gravid vecka 15 här och NU har mitt illamående satt igång. Eller illa och illa..mår tjyvtjockt om ni förstår hur jag menar. Och matlust har jag inte direkt. Skall göra sockerbelastning imorgon, det ser jag inte fram emot :P men jag är glad ändå...det växer ju en liten bebbe i mig :D

• Lepanden

Hej alla. Väntar min bebbe runt den 8april :) är i vecka 18 nu. Ni som väntar första barnet och är i samma vecka ungefär...känner ni bebben mycket? Jag nös ganska friskt häromdagen och måste då skrämt barnet för jisses vad den sprattlade där inne...men den dess kolugnt.

• Lepanden

Ja det är mysigt, men blev nästan lite rädd att jag skrämt ihjäl den stackarn för den har varit sååå lugn efter det :P fast jag vet ju att man inte känner den så mycket just nu beroende lite på hur den ligger. Idag är det prick en vecka kvar till UL...sent för oss men sambon jobbar tyvärr borta en hel del och då passade den veckan oss bäst. Skall bli fint att se hur den har det

• Lepanden

Ja det är ungefär där jag känner det lilla jag känner också...strax över blygdbenet. Längtar tills man riktigt känner det, och sambon vill inget hellre än att kunna lägga handen på min mage och känna vårt barn. UL ger en verkligehetskick...sparkar måste ge ännu en. Det bor någon där inne...inne i min kropp

• Lepanden

Hmm....är överviktig själv men känner att magen är mer svullen på kvällen. Ligger jag ner så både syns och känns magen tydligt dock. På morgonen är magen spänd tills jag gjort morgontoaletten...sen känns det lite mjukare. Är i ett skede då de som vet tycker att det börjar synas och de som inte vet troligen bara tycker jag är jäkligt fet :P

• Lepanden

På tisdag är det dags för ultraljud :) är både förväntansfull och lite rädd...dumma tankar som "tänk om det bara är tomt och uppblåst istället för bebis", ändå har jag ju känt den. Eller att bebisen ligger där men tyvärr inte lever längre. Blir man såhär knäpp av första graviditeten? :P

• Lepanden

Förlåt Evli för att jag vände de sista bokstäverna i ditt namn...

Och det är väl så man borde tänka, att det är normalt att vara lite nervös och orolig. Men efteråt tror jag att jag kommer njuta mer av graviditeten, när man liksom sett pyret också och vet att allt är väl och den har det bra :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012