• Lepanden

Aprilbebis 2012

Idag har vi varit på första UL :) helt fantastiskt att se att det är en liten i magen som sprattlar och lever. Vår knatte lekte med sina fötter en stund för oss. Sen vände den ryggen till och ville inte direkt vara med på kort :P blev flyttad bakåt en vecka så beräknat datum är nu 14 april. Nu känns det verkligen på riktigt!! Vi väntar verkligen en liten knatte.

• Lepanden

Hej igen. UL gick fint men vår bebbe ville inte riktigt vara med på bild. Fick iallafall några bilder. Den sparkade och boxades massor, och lekte med sina fötter och sög på tummen. Vi tog inte reda på könet men jag tror dock jag hann se ändå ;) om jag såg rätt så blir det en liten tjej :) det var häftigt att äntligen få se bebben och nu känner jag att jag kan njuta mer av att jag är gravid och släppa massa dumma tankar.

• Lepanden

Tusen tankar.... novalucol är min räddning. Tuggisarna du vet :) halsbränna är ett elände

• Lepanden

Namn på barnet....vi har William eller Lovis som förslag. Men eftersom jag har islänningar bak i släkten så hade jag gärna haft nåt isländskt namn, kanske som andranamn. Har fastat lite för Jorunn, Eydis, Valdis eller Vigdis, vad tycker ni om dom? Sambon är tveksam.

• Lepanden

Haha...märkte att jag tydligen bara har tänkt på tjejnamn på isländska trots att vi faktiskt inte har en aning om ifall det blir en kille eller tjej, kanske får fundera lite på pojknamn också då :P

• Lepanden

Var riktigt längesedan jag var inne här och skrev. Men allt går så fint så förutom att min rygg är helt kaputt idag. Sitter med värmekudden och tittar på BBC lifestyle på tv :P och bebis har emellanåt gympapass i magen. Har inte läst de senaste inläggen men hoppas allt går bra för er och era graviditeter.

• Lepanden

3,5 månad kvar nu ungefär :) och nu har vi så smått börjat köpa in lite grejer. Bilstol och barnvagn finns på plats...begagnade men fina hela grejer köpta av en bekant. De första babykläderna är tvättade och väntar på att få användas. Idag har bebbe bökat i magen nästan hela tiden, men det är bara mysigt.

• Lepanden

Blir nog så skulle jag tro. Har en kompis som är i v7 och dom har i princip köpt allt redan... Inkl ny större bil. Kändes i mina tankar lite väl snabba pix. Men sen har dom haft otroligt svårt att bli med barn så deras glädje vill jag absolut inte ta ifrån dem. Jag hade visst kunnat tänka mig att handla grejer tidigare än vi gjort.. Tur man har en sansad sambo haha. Kommer spara så mycket som möjligt av det vi köper nu för eventuella framtida syskon tror jag.

• Lepanden

Det är vårt första barn :) och ett livligt sådant verkar det som :O brås väl på far sin när han var liten (efter vad jag fått höra) Det är både läskigt och otroligt spännande. Just nu är det lite jobbigt som sker runt oss då sambons mormor är väldigt sjuk och tyvärr nog kommer att dra sista andetaget snart. Han brukar ligga med huvudet mot min mage och bara blunda och känna att det rör sig där inne...lite tröst i det jobbiga kan jag tro, en person som varit viktig i hans liv håller på att försvinna, och en annan skall snart komma in.

• Lepanden

Har 9 dagar kvar till BF. Natten till idag var jobbig. Magen var JÄTTESPÄND och det värkte i hela magen och livmodern och ljumskarna och ryggen....och toaletten blev välbesökt om man säger så :P men nu är allt lugnt igen...magen är spänd fortfarande men det känns inget. Fattar inte att det snart är dags för oss två att bli tre :) tycker att det gått så sjukt snabbt. Men så har det hänt mycket under de nio månaderna som gått :)

• Lepanden

Jag har tvättat alla såna filtar jag köpt (sånna supermjuka) och dom har inte förlorat mjukheten efter det.

• Lepanden

Åh vad lilla bebis gärna får komma ut nu. BF på lördag, men känner inget speciellt förutom tryck nedåt och rejäla sammandragningar som gör det svårt att gå ibland.

• Lepanden

Nu har vi äntligen kommit hem med vår lilla dotter vid namn Freiya. Hon föddes 08:44 torsdag morgon och är 52cm lång och väger 3315g. Vi är lyckliga men det är nervöst att man nu är ensam att ta hand om henne..utan personalens hjälp.

Svar på tråden Aprilbebis 2012