Inlägg från: sandraa01 |Visa alla inlägg
  • sandraa01

Aprilbebis 2012

Hej! Är det ok om en till hoppar in i tråden! ska få en flicka 26 april

• sandraa01
    Aaglars skrev 2011-12-09 13:33:41 följande:
    VÄLKOMMEN!!!

Och grattis till flickan i magen.

Jag har en flicka född -08 och en pojke född -10. Nu väntar jag en pojke med BF 6maj.   

Tack!!

Ja, jätteroligt med en liten flicka, då har vi en av varje!

Jag har en pojke född -10, han var också beräknad till den 6 maj, föddes den 8 maj
  • sandraa01
    TusenTankar skrev 2011-12-14 23:13:58 följande:
    Känner mig hyperstressad av att få iordning papprena som ska in till fk, måste fixa det i dagarna... Känner mig också sen med att skicka in det, men hade det inte varit för ER hade jag inte ens vetat om detta för min bm (som vi bytt nu) har inte ens nämnt fk eller nått intyg.

Humöret - mm, har lättare att "råka" säga vad jag tycker och tänker högt än att knipa igen och vara tyst i vissa situationer. Lättare för att bli arg och har mycket lättare för att bli glad igen... Inte alls lika långsynt utan skakar av mig det fortare än innan.

Fråga... Har ni problem med bh? Själv går jag i sportbh jämt nu, och tycker det är svinsvårt med linnen och finkläder. har INGET att ha på mig på jul och nyår! Tips önskas :)

Haha, jag också! Har såna jäkla humörsvängningar, stackars min sambo jag som brukar vara så snäll och mild.. Var inte sån med sonen i magen!

Har du köpt amnings BH? Det är så himla skönt redan nu Ett tips är att köpa sköna tunikor som du kan ha sen också, köpte inga gravidkläder sist, utan bara klänningar som ändå är vida i modellen Det, och strumpbyxor levde jag i de sista månaderna.
  • sandraa01
    Liteniapril skrev 2011-12-15 14:26:42 följande:
    Jag kör mkt tajts och strumpbyxor redan, fast i mamma-modell, men de är ju inte så dyra, utan det har jag "unnat" mig :)

Mest för att det är så jobbigt när det sitter åt om magen, så jag som inte har så mkt mage ännu har rätt bra rörelsevidd i tajtsen :)

Jag köpte också i mamma modell för ett par veckor sen, och gud vad skönt det var att byta! Hade slimming innan, inte det bästa för en gravid kvinna då va...

Har knappt fått mage än heller, undrar när det ska börja synas denna gången, vill ju ha en mysig mage.
  • sandraa01
    TusenTankar skrev 2011-12-15 20:44:25 följande:
    Tack för tipsen :) ska hålla utkik efter amningsbh och tunikor. Leggings har jag:)

Twilfit har många fina BHar!
  • sandraa01
    grästuva skrev 2011-12-16 11:40:52 följande:
    Jag förstod först på riktigt i förrgår när jag var hos tandläkaren att graviditeten syns på mig, att bulan börjar bli stor. När jag kom in på tandläkare rummet sa jag snabbt att jag mest vill ha en överkoll då jag är gravid varpå sköterskan svarar "Ja det ser vi ju med din fina mage" blev helt paff och svarade "va syns det?"   

Haha ja, man blir nog lätt lite "hemmablind"!
  • sandraa01
    Evli skrev 2011-12-18 08:29:57 följande:
    Ja fy inget kul, är min fobi med:( men än har jag bara smärta i magen, ringde förlossningen dem trodde det var tarmarna, blev det inte bättre skulle jag ringa igen o komma upp:/ än är det inte bättre!

Så ont hade jag också för nån vecka sen, var på IKEA, och var tvungen att lägga mig på en säng men det släppte inte. Men kom på att det måste vara gaser, har varit förstoppad i 2 veckor, men kan varmt rekommendera pajalagröt äcklig som f*n men funkar! Googla det så finns receptet där :)
  • sandraa01
    Kaosmamma skrev 2011-12-18 09:58:59 följande:
    Här vårt lilla knytte

Vilken liten gos, skönt att allt var bra därinne, har tänkt på dig
  • sandraa01

Jag har gått upp 2 kg i v 22 men då äter jag ganska nyttigt

• sandraa01
    vicki 83 skrev 2012-01-03 11:52:04 följande:
    ang det där med bilbarnstolar så var det en artikel om det i gt för ett tag sen och då stod de just de att barnet sitter säkrast i framsätet, om då airbagen är utkopplad såklart.

Jag har alltid haft i framsätet, så nu har min 4 åring fått flytta bak till en framåtvänd så kommer lillen få sitta fram sen.

Har blivit så nojjig sista veckan, tycker det verkar som så många har jättemagar,själv tycker jag inte min är så stor, och har nu fått höra två gånger denna veckan att oj jag trodde du skulle vara större i v 24...!

Borde man bli orolig tro...

Oroa dig inte, jag hade liten mage sist, och ut kom en pojke på 3900 gram

Lagt upp en bild på magen i min blogg v 23+3 om du vill se magen med barn nr 2

alexandrasbloggliv.blogg.se
Svar på tråden Aprilbebis 2012