Jag har ett litet barn, ja! (trött på kommentarer..)
Min dotter är också ganska liten men hon följer sin kurva perfekt. Jag tycker inte det känns negativt när folk påpekar att hon är liten utan tar det snarare som en komplimang!
"Åh, vad näpen hon är. Sååå söt!!"
Hon är jättefin och underbar på alla sätt.
Jag tror inte folk menar något illa när de säger att hon är liten. Kan det vara så att du omedvetet tar illa vid dig för att amningen inte fungerat? Att du tror någonstans att du inte gjorde tillräckligt? Att du skulle vara sämre än någon annan som ammat?
Slå bort dom tankarna!!! Amningen fungerar inte för alla och ersättningarna är jättebra idag. Din tjej är jättefin och jag är fullkomligt övertygad om att du gjort så gott du kan med allt. Acceptera att hon är liten och så länge hon mår bra så är det ju inget fel med det!
Folk tycker om att kommentera små bebisar. Det är kanske för att de små liven väcker så många känslor hos oss. Jag vet med mig själv att jag ofta säger något om bebisar jag ser.
"Oj vad stor han blivit" eller "åååh vad mycket hår" eller vad liten och snuttig han var" osv... Jag menar ju inget illa med det utan det
Ta det inte som kritik!!
Varma kramar från mig!! (Min amning fungerade inte heller med min dotter)